"לבחון היבטים פליליים במכתב הרבנים נגד דירות לערבים"

היועמ"ש יהודה וינשטיין הנחה הערב את אנשי משרדו לבחון האם קיימים היבטים פלילים בגילוי הדעת שפרסמו עשרות רבנים, הקורא שלא למכור או להשכיר דירות לערבים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הנחה הערב (ה') את הגורמים במשרדו לבחון האם קיימים היבטים פלילים בגילוי הדעת שפרסמו עשרות רבנים, הקורא שלא למכור או להשכיר דירות לערבים - כך דווח בגלי צה"ל. היועץ ציין כי ההתבטאויות אינן עולות בקנה אחד עם התנהלות ציבורית ראוייה.

בתוך כך, סגן נשיא המכון לדמוקרטיה, פרופ' מרדכי קרמניצר, אמר בראיון לגלי צה"ל כי "הרבנים החתומים על הקריאה מטילים בושה וקלון על כולנו".

"אני מוטרד מאוד מהמכתב, זו חרפה לישראל כדמוקרטיה וכמדינה יהודית", אמר קרמניצר. "יש גם עידוד בתגובות, אבל לדעתי הן אינן מספיקות ומספקות. זו גזענות שמסתתרת מאחורי אצטלה של פסק הלכה, במקום בו ההלכה לא אומרת את הדבר הזה, והרבנים האלה מבקשים לומר בשמה. לדעתי, במשבר החריף הזה לא תיתכן העמדה של לשבת בצד. נציגי הציבור חייבים לצאת נגד הדבר הזה".

אחר-הצהריים גינה הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי, את גילוי הדעת: "יש לקחת את העט מהרבנים שחתמו על הקריאה, אותם רבנים שבשנת שמיטה ממהרים למכור לערבים את אדמתם".

מוקדם יותר היום מתח השר בני בגין ביקורת חריפה על 300 הרבנים שחתמו על גילוי הדעת הקורא שלא למכור או להשכיר דירות לערבים. "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך - הרבנים האלה עברו על הכלל האנושי הבסיסי הזה", אמר, "בדבריהם יש הסתה שעלולה להביא לסכסוך מיותר".

דברי הביקורת של בגין מצטרפים היום לגל ביקורת שנשמע בימים האחרונים נגד הרבנים. בין השאר גינו את דברי הרבנים נשיא המדינה, שמעון פרס; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; ושר הרווחה, יצחק הרצוג, שאף הביע תמיכה בפיטורי אותם רבנים.