סלקום מדאיגה: "עדיין לא אותר הגורם לתקלה"

כך מסר סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, ליפא אוגמן, בתחקיר שעורך משרד התקשורת על התקלה שאירעה בחברה ■ המהנדסים של נוקיה-סימנס אמורים לסיים את בדיקתם בסוף השבוע

דאגה במשרד התקשורת בעקבות פגישה שנערכה היום (ה') אחר-הצהריים עם אנשי ההנדסה של סלקום, במסגרת תחקיר שעורך משרד התקשורת על התקלה שאירעה בחברה בשבוע שעבר, ואשר נמשכה 12 שעות.

בפגישה אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, ליפא אוגמן, כי החברה עדיין לא איתרה את הגורם לתקלה, וכי הדבר מצריך זמן. בפגישה השתתפו מהנדסים מנוקיה-סימנס, שמסייעים לסלקום באיתור התקלה.

הפגישה היום נערכה במשרד התקשורת, לאחר שנדחתה מאמצע השבוע. את התחקיר של המשרד מוביל אגף הפיקוח ביחד עם נציגים של אגף הנדסה ואגף הספקטרום. המטרה בתחקיר נועדה לקבל מסלקום את כל התמונה בנוגע למקור התקלה, על מנת שאת לקחיה ניתן יהיה ליישם גם בחברות אחרות, ובמיוחד בשעת חירום.

המהנדסים שבודקים את התקלה מצידה של נוקיה-סימנס אמורים לסיים את עבודתם בסוף השבוע ולחזור לאירופה, וזאת על מנת להמשיך את הבדיקות במעבדות החברה באירופה, לאור בקשתה של סלקום, לבחינת כמה מרכיבים שלא תפקדו.

בכל אופן, מסתבר כי התקלה לא היתה ברכיב ה-HLR, אותו רכיב שמאחסן את נתוני הלקוחות ומזהה אותם ברחבי הרשת, והוא לא היה המקור לתקלה.

אוגמן מסר לאנשי המשרד כי התקלה אירעה במסגרת שדרוג שעשתה סלקום, ובכל מקרה החברה חזרה לגירסאות קודמות, ולא תבצע את השדרוג שתכננה עד שלא יתברר מקור התקלה.

במשרד התקשורת הביעו דאגה מכך שסלקום לא איתרה את מקור התקלה, והביעו תקווה כי החברה תעשה זאת בזמן הקרוב ותדווח על כך.