דירת 5 חדרים במגדל מאייר ב-15 מיליון שקל - שווה או לא?

מגדל "מאייר ברוטשילד" בת"א - 3 סיבות שמצדיקות מחיר של 15 מ' ש' לדירת 5 חדרים ו-3 סיבות שלא מצדיקות

למה כן

1. מתחם שדרות רוטשילד ההיסטורי הוא אחד השוקקים והיפים בתל אביב, על העסקים, המסעדות ובתי הקפה שבו, שהפך בשנים האחרונות לפנים היפות של תל אביב.

2. בישראל אין הרבה מתחמי מגורים שתוכננו על ידי אדריכלי-על בינלאומיים בסדר גודל של ריצ'ארד מאייר, שתכנן את מוזיאון גטי בלוס אנג'לס ושורה של בנייני מופת ברחבי העולם שהם שיר הלל למודרניזם ארכיטקטוני ברוח לה קורבוזייה.

3. 40 אלף שקל למ"ר בקומה גבוהה במגדל יוקרה בתל אביב נחשב למחיר סביר. בתל אביב, ככל שמתקרבים לחוף ים, המחיר למ"ר מאמיר לכ-75 אלף שקל ואף יותר.

למה לא

1. אמרנו שוקק? התכוונו סואן ומפויח למדי. פינת רחובות אלנבי ושדרות רוטשילד היא גם אחת הסואנות בעיר, עם אלפי מכוניות, קווי אוטובוס ומוניות שירות.

2. כמעט ארבע שנים עברו מאז החל שיווק המגדל ונמכרו בו 61 דירות בלבד (בממוצע 1.3 דירות לחודש). אז אולי אם הישראלים לא רצים לקנות מיזם זר (המיליארדר ניקולאס ברגרואין), נדל"ן זה עסק מקומי, אחרי הכל.

3. מחיר של 15 מיליון שקל לדירת 5 חדרים, רחבת-ידיים ככל שתהיה, נשמע מוגזם. באותו מחיר ניתן לרכוש בית פרטי בשטח של כ-400 מ"ר על מגרש של חצי דונם בהרצליה, קיסריה או סביון (עינת פז-פרנקל).