קן: נבחן הכרזה על החב' הסלולריות כקבוצת ריכוז

השיבה לפניית שר התקשורת כחלון בעקבות העלאת המחירים ע"י 3 החברות במקביל ■ החברות ימשיכו לשתף פעולה בנושאי רגולציה

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, סבורה שאין מקום למנוע מהחברות הסלולריות לשתף פעולה בנושאים הקשורים לרגולציה. במכתב ששלחה קן לשר התקשורת משה כחלון, היא אומרת שאין ראיות לכך ששיתוף הפעולה בין החברות בנושאי רגולציה מהווה פגיעה בתחרות, ולכן ביטול ההסכמה לשיתוף פעולה ביניהן אינו יציב מבחינה משפטית.

עם זאת, בענין בקשתו של כחלון להכריז על החברות הסלולריות כעל קבוצת ריכוז, השיבה קן כי ב-29 בנובמבר השנה אישרה הכנסת הצעה לתיקון חוק ההגבלים העסקיים, שיעניק לרשות סמכות להכריז (בין היתר) על החברות הסלולריות כעל קבוצת ריכוז ולהסדיר את פעולתן. היה והתיקון יעבור, כתבה קן, היא תבחן זאת.

אין קשיים תחרותיים

פנייתו של כחלון לקן לפני כשלושה שבועות הגיעה על רקע העלאת המחירים בשירותי הסלולר, שהתבצעה פחות או יותר במקביל אצל שלוש החברות הגדולות - פרטנר, סלקום ופלאפון. במסגרת הפנייה ביקש כחלון מהרשות לבדוק האם ניתן למנוע מהן לשתף פעולה בנושאי רגולציה. כזכור, גילוי דעת שהגיש בעבר הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, דוד תדמור, מתיר לחברות במשק לשתף פעולה בנושאים הקשורים לרגולציה. משכך, משתפות החברות פעולה בנושאים שונים כמו פורום החברות הסלולריות, שעוסק בהסדרת נושא האנטנות הסלולריות.

לדברי קן, "בנוגע לשיתוף הפעולה בין חברות הרט"ן (רדיו טלפון נייד, ג.פ) בפעולתן מול רשויות השלטון, הרי שאיני רואה מקום להחריג באופן גורף כל פעילות משותפת של חברות הרט"ן מול רשויות השלטון מתחולתן של הוראות גילוי הדעת. בהיעדר ראיות ממשיות לכך שפעילות משותפת מסוג זה יוצרת בכללותה קשיים תחרותיים של ממש, וכל עוד שיתופי הפעולה נעשים בד' אמותיו של גילוי הדעת, דומני כי החרגה כזו לא תעמוד על אדנים משפטיים יציבים".