מבני תעשייה מצטרפת לדרבן ברכישת נכס במנהטן

עלות הנכס: 71 מיליון דולר ■ במקביל, מוכרת בניין בקנדה בהפסד של 7 מיליון שקל

חברת דרבן , שבשליטת אליעזר פישמן, מצרפת את מבני תעשיה , גם היא מקבוצת פישמן, לעסקת רכישה של נכס במנהטן, ניו יורק, עליה הודיעה בחודש שעבר. דרבן עדכנה הבוקר, כי דירקטוריון החברה אישר את צירופה של מבני תעשיה לעסקה, שבמסגרתה ישקיעו השתיים יחד כ-71 מיליון דולר ברכישת נכס הממוקם באזור טרייבקה, והשלמת הקמתו.

בדרבן הסבירו כי השותפה תסייע לדרבן במימון, וציינו כי "לאור ההיסטוריה המוצלחת של שיתופי הפעולה בין הצדדים, סבורה החברה כי מבני תעשיה הינה השותף המתאים להתקשרות בעסקה". הרכישה מבוצעת דרך רכישת מלוא הזכויות בהלוואה מובטחת במשכנתא הרשומה על הנכס שיתרתה 41.2 מיליון דולר, תמורת 21 מיליון דולר בלבד. יתר הסכום, כ-50 מיליון דולר, יושקע בתכנון והשלמת הקמת הבניין, הצפוי לכלול כ-84 דירות למגורים ב-18 קומות, בשטח כולל של כ-10.5 אלף מ"ר.

נזכיר כי בסוף ספטמבר דרבן הודיעה על רכישת בניין משרדים בן 12 קומות במנהטן תמורת 44.5 מיליון דולר.

"פוטנציאל גבוה בתחום המגורים"

בנוסף, מבני תעשיה הודיעה היום על מכירת נכס של 729 דירות להשכרה הממוקם במונטריאול שבקנדה, תמורת כ-163 מיליון שקל (45 מיליון דולר קנדי). במידה שהעסקה תצא לפועל, מבני תעשיה צפויה לרשום הפסד של כ-7 מיליון שקל (2 מיליון דולר קנדי). העסקה צפויה לשחרר לחברה מסגרת אשראי בגין ביטול ערבות בנקאית על הנכס של כ-62 מיליון שקל (17 מיליון דולר קנדי). יתרת ההלוואה על הנכס מסתכמת בכ-132 מיליון שקל (36.4 מיליון דולר קנדי).

משה מורג, מנכ"ל מבני תעשיה התייחס היום לעסקה בניו יורק: "אנו מעריכים כי בניו יורק גלום פוטנציאל גבוה בתחום המגורים, ולכן עוקבים אחר שוק הנדל"ן ופועלים לניצול הזדמנויות. השותפות בפרויקט מסייעת בהקמתו, תוך הגדלת האפשרויות לבצע השקעות בפרויקטים נוספים בעתיד".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"