זאב אבן-חן: לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו ושטייניץ

ניצב בדימוס זאב אבן-חן וניצב בדימוס חיים קליין, אביה וחותנה של טופז אבן-חן שנהרגה בשריפת האוטובוס בכרמל: אם לא ימוצה הדין עם האחראים - יתקבלו החלטות רשלניות נוספות

ניצב בדימוס זאב אבן-חן וניצב בדימוס חיים קליין, אביה וחותנה של טופז אבן-חן שנהרגה בשריפת האוטובוס בכרמל לפני 10 ימים, דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אלי ישי, יובל שטייניץ ואהוד ברק - בחשד כי התנהלותם גרמה את מותם של 43 הנספים בשריפת הענק.

"תלונתנו איננה מונעת מכאבנו על אובדן הבת והכלה", כתבו השניים, "ולא מהשאיפה לנקם, אלא כי הדרך לתקן את האופן הרשלני שבו מתנהלת ממשלת ישראל הוא ביצירת נורמה, ולפיה מקבלי ההחלטות הרשלניות יתנו את הדין בגין מחדליהם הפליליים".

לדבריהם, אם לא ימוצה הדין עם האחראים - יתקבלו החלטות רשלניות נוספות שיגרמו לאובדן המוני של חיי אדם.

לדבריהם, היה על נתניהו ושרי הממשלה "לגרום הן לקיומו של כוח-אדם מספיק בשירותי הכבאות, והן להשקיע במאמצי כיבוי שונים, לרבות מלאי מספיק של חומרי כיבוי, כבאיות מודרניות, ומערך מוטס לכיבוי שריפות. היה צריך להיות ברור לראש הממשלה ולשרים ששלילת המשאבים תסכן חיי אדם, אך הם כנראה הימרו על כך שאסון לא יתרחש - ובכך פשעו".

גם בני משפחה של נספים אחרים השמיעו בימים האחרונים דרישה לחקירת האירוע, בין בדרך של חקירה פלילית ובין באמצעות ועדת חקירה. "אתה חייב לנו הסברים", כתבה לנתניהו נאוה בוקר, אלמנתו של תת-ניצב ליאור בוקר. אולגה אוחנה, אלמנתו של כפיר בוקר, דורשת גם היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית, וכך גם ריאד טאפש, אחיו של עאדל טאפש.