ההסתדרות והחינוכית במו"מ לקראת פרישה של 80 עובדים

הצדדים הגיעו להסכמה על יישום דוח שטרן בטלוויזיה החינוכית ■ החינוכית: "ללא יישום של הרפורמה, קיימת סכנה לקיומה של התחנה" ■ יו"ר הוועד תובע את מנכ"לית התחנה

הסכמה על יישום דוח שטרן בטלוויזיה החינוכית. בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בין אבי ניסנקורן, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות ובין מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, השניים הסכימו כי יש ליישם את הדוח שיביא לרפורמה, במסגרתה יפרשו כ-80 עובדים מגוף השידור הציבורי שנמצא תחת אחריות משרד החינוך, בתנאים דומים לאלה של עובדי רשות השידור.

בעבר, גם באוצר הביעו תמיכה במהלך. בחינוכית סירבו להגיב לפרטי המשא ומתן, אך ציינו כי "ללא יישום של הרפורמה, קיימת סכנה לקיומה של התחנה".

ייפגשו בבית המשפט

מי שעומד בסירובו למהלך, הוא יו"ר הוועד של הטלוויזיה החינוכית, מאיר מוטיל. יו"ר הוועד מנהל מאבק אישי נגד ויגודסקי, והגיש נגדה אתמול תביעת לשון הרע אישית על סך 100 אלף שקל בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות'.

מוטיל טוען כי באוגוסט השנה פורסמה כתבה "משמיצה" בה צוטטה ויגודסקי כאומרת "מכיוון שברשותו של מוטיל זמן פנוי, היינו מצפים שלאחר עשרות שנים בתחנה, הוא יטרח להכיר את לוח השידורים. טענתו לגבי בזבוז כספי הציבור היא 'כהשלכת אבן בבניין הזכוכית שבנה סביב השקפת עולמו, שכן בדרך התנהלותו הוא ממעט למלא את תפקידו ונעדר מן העבודה".

לטענתו, הדברים שקריים ונאמרו במטרה להכפישו ולהציגו באופן שלילי: "הפרסום המבזה נעשה בכוונת מכוון, באכזריות, בחוסר תום לב קיצוני, תוך רמיסה מכוונת ומגמתית של שמי הטוב, הכפשתו וביזויו ומתוך כוונה פסולה ואסורה להציגו כמי שנעדר מהעבודה ומתרשל בתפקידי".

עו"ד אביגדור דנן, יועץ המשפטי של הטלוויזיה החינוכית מסר בתגובה: "הטלוויזיה החינוכית עומדת מאחורי התגובה אשר פורסמה ב-2.8.2010 בעיתון דה מרקר. דבריו של מר מוטיל באותה כתבה, היוו לשון הרע כנגד החינוכית ובכך פגעו בשמה הטוב ובשמם הטוב של עובדיה והעומדים בראשה. הטלוויזיה החינוכית שוקלת להגיש כתב תביעה שכנגד על דברים אלו ואחרים של מר מוטיל".