איגוד מחפשי נפט וגז: נתבע את ששינסקי - השווה אותנו למיידוף

עו"ד רם כספי שלח מכתב לששינסקי, שצוטט כאומר: "חברות הגז הכירו בהוצאות בצורה מאוד ליברלית, וכך יצא שחברות הנפט לא שילמו למעשה דבר למדינה. מדובר בפונזי של ממש"

איגוד תעשיות מחפשי נפט וגז בישראל מאיים לתבוע את פרופ' איתן ששינסקי בתביעת דיבה אם לא יחזור בו מדברים שאמר לכאורה בגנות חברות הנפט בכנס משקיעים אתמול (ב').

במכתב ששלח הבוקר בא-כוח האיגוד עו"ד רם כספי לששינסקי נטען כי בעיתונות מצוטטים דברים שאמר כביכול במסגרת הרצאה שנשא אתמול בכנס של בנק ההשקעות UBS בתל אביב, לפיהם חברות הגז 'הכירו בהוצאות בצורה מאד ליברלית והעמיסו הוצאות על קידוחים אחרים וכך יצא שחברות הנפט לא שילמו למעשה דבר למדינה. מדובר בפונזי של ממש. העמיסו והעמיסו הוצאות. ברני מיידוף היה גאה בהן' ...".

לטענת עו"ד כספי אמירות אלה - אם אכן נאמרו על-ידי ששינסקי - הינן "משוללות בסיס" ו"חמורות שבעתיים שעה שהן באות מאדם במעמדך, העומד בראש ועדה ציבורית חשובה" שאמורה לדון בימים אלה בנפש חפצה וללא משוא פנים בהסתייגויותיהן של חברות הנפט והגז ממסקנות הביניים של הוועדה.

כספי מוסיף וטוען כי "נוכח אמירות אלה המיוחסות לך אינך ראוי מלהמשיך ולכהן בתפקידך כיו"ר הועדה שמתפקידה לדון ולשמוע את עמדתם של חברי מרשנו בלב פתוח ובנפש חפצה". בסיום מכתבו דורש כספי מששינסקי להכחיש לאלתר את הפרסום הפוגעני, אם לא אמר את הדברים או להתנצל בפומבי בפני חברי האיגוד וציבור המשקיעים - אם כן אמר אותם.