השריפה בכרמל: האוטובוס הגיע לחלץ כשהכלא כבר היה ריק

ממצאי חקירה ראשונים מראים כי אוטובוס הצוערים הגיע לאזור אחרי שיותר מ-400 אסירים כבר פונו ■ בשעה זו, 15:15, הכלא כבר היה ריק ■ אפילו מפקדי הכלא עוד הספיקו להתראיין

ממצאי חקירה ראשונים של אסון האוטובוס בו נהרגו 37 סוהרים וכן כבאים שחשו לעזרתם מתפרסמים היום (ג'). מפקד המחוז הצפוני הורה לבדוק את כל מה שקרה באסון האוטובוס כדי להסיק מסקנות פליליות - וזה בנפרד מחקירתם של המציתים.

מהממצאים עולה כי אוטובוס הצוערים מגיע לאזור אחרי שיותר מ-400 אסירים כבר פונו. בשלב הזה, 15:15 אחר הצהריים הכלא כבר היה ריק. אפילו מפקדי הכלא עוד הספיקו להתראיין לחדשות 2, הרבה לצוערים לא היה מה לעשות בכלא.

בנוסף, הציר כבר היה חסום, כל אותם שירותי הצלה עברו במחסומים ובצורה לא ממוגנת רק הציגו תעודות. אהובה תומר היתה זו שהורתה לאוטובוס לעצור ולהסתובב כדי להימלט מהאש. ליאור בוקר שהיה בזירה, קיבל בקשות מפקח רשות הטבע והגנים לעזוב, הוא ענה לו "אתה תלך אני נשאר לעזור".

המטרה של המשטרה היא להסיק מסקנות מבצעיות כדי לדעת איך לטפל בפינוי הכלא הבא אם יידרש.אם בוועדה שאולי תוקם יבקשו - הם יקבלו את הדוח. כל אותן משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם רוצות לדעת איך כל זה קרה.