ביקושי יתר בהנפקת אשטרום נכסים: גייסה כ-71 מ' ש'

בהנפקה, במסגרתה הגדילה אשטרום נכסים את סדרה 7 של איגרות החוב שלה, נרשמו ביקושי יתר של כ-230 מיליון שקל

חברת אשטרום נכסים , בניהולו של מוטי סלע, השלימה אתמול בהצלחה הנפקת איגרות חוב וגייסה סכום של כ-71 מיליון שקל. בהנפקה נרשמו ביקושי יתר בהיקף כספי של כ-230 מיליון שקל, הגבוהים בכ-226% מהיקף ההנפקה המתוכנן.

במסגרת ההנפקה, ביצעה אשטרום הרחבה של סדרה 7 של איגרות החוב שלה, שהינה צמודה למדד, ועומדת לפדיון בתשלומים חצי שנתיים בין השנים בין השנים 2012 עד 2021.

האג"חים, המדורגות בדירוג של A על ידי מעלות, נושאות ריבית נקובה בשיעור שנתי של 4.25%, והן נרכשו בפועל במחיר המשקף תשואה שנתית לפדיון ברוטו בשיעור של כ-3.78%. ההנפקה בוצעה בשלב אחד, כאשר את הפצת האג"חים הובילו פועלים-אי.בי.אי ורוסאריו קפיטל. יצויין, כי ביולי השנה ביצעה אשטרום נכסים הרחבה נוספת של סדרת אג"חים זו, בהיקף כספי של כ-183 מיליון שקל.

מוטי סלע , מנכ"ל אשטרום נכסים, ציין: "אנו מודים לשוק ההון על הבעת האמון ועל הביקושים הגבוהים להנפקת איגרות החוב. תמורת ההנפקה תשמש אותנו למטרות שונות, לרבות פיתוח פורטפוליו הנכסים הקיים שלנו בישראל ובגרמניה, וכן רכישה של נכסים אטרקטיביים חדשים בשווקים אלה באופן שיביא בטווח הארוך ליצירת ערך עבור אשטרום ובעלי מניותיה".

מניית אשטרום נכסים, שהשלימה מתחילת השנה עליה של כ-100% בערכה, נכנסת החל מהבוקר אל מדדי "יתר 50" ו"תל-דיב 20" של הבורסה בתל-אביב. אשטרום נכסים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 עם עליה של כ-38% בהכנסותיה לכ-138 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-39 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עומד על כ-795 מיליון שקל.

אשטרום נכסים הינה חברת נדל"ן הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בישראל. בבעלות החברה שטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בכל רחבי הארץ בהיקף של כ-290,000 מ"ר. החברה מחזיקה בכ- 60.34% ממניות חברת אשלד, שנסחרת אף היא בבורסה, ובכ-5.46% ממניות חברת נצבא הבורסאית (לאחר שלאחרונה מכרה 2.7% ממניות נצבא שהיו באחזקתה).