סוד כוחם של רבנים

לא אלוהים, לא התורה ולא הגמרא נותנים כוח למפלגות הדתיות, אנחנו נותנים להם אותו

‎‎יש רבנים גזענים ויש כאלה שגנבו, והיו שהטרידו מינית או רימו או חמסו או התעללו. לא מדובר רק ברבנים מן השורה, אלא במנהיגים הקרויים "רוחניים". לא כל הרבנים, כמובן, אבל רבים, ובעיקר מתרבים. ובכל אופן, מספיק רבנים נתפשו במעשים אלה כדי שאפשר יהיה לקבוע שאין שום קדושה בהם בפרט, ובמוסד הרבנות בכלל.

‏‎‎רב הנסתר ‏

‎‎למרות זאת, אלה האנשים שאנחנו נשלטים על ידם. הם שולטים קודם כל במאמיניהם התמימים, הרואים בהם שליחי האל עלי אדמות. אין לרבנים כל תעודה מאלוהים המאשרת זאת, אלא רק תעודה שהם מקבלים מעסקני דת של מפלגה דתית זו או אחרת. כלומר, בפועל הם לא שונים מכל פקיד אחר שנדרש לרישיון כדי לעסוק במקצועו. חוץ מדבר אחד: משום מה, תעודה של רבנות הולכת יחד עם הילה של רוחניות. למה? ככה.

‏ אנשים מאמינים מורגלים לא לשאול שאלות. מחנכים אותם במשך דורות ש"נסתרות דרכי האל", כשהרבנים מתכוונים בעצם ש"נסתרות דרכי הרב". אם הוא גנב, הטריד מינית, התעלל - אסור למאמין להרהר בכך, כי כל הדרכים מובילות אל הנסתר.

‏ אבל הרבנים שולטים לא רק במאמינים אלא גם בציבור הלא מאמין, שהוא הרוב במדינת ישראל. לא בגלל שהרוב החילוני רוצה בכך. הדבר נכפה עליו בגלל שיקולים שאין להם דבר עם רוחניות או עם יהדות. קוראים לזה שיקולי קואליציה, אבל גם הביטוי הזה הוא זריית חול בעיניים. כי הרי קואליציה יכולה להיות כזאת או אחרת, אפילו בתורה לא כתוב שהכרח שמפלגות דתיות יהיה כלולות בה.

‏ ‎‎שלטון הרבנים

‏ ‎‎יש אפשרות להקים ממשלה ללא מפלגות דתיות (אין בעיה, כמובן, שישתתפו בה אנשים דתיים). למרות זאת, ממשלה כזאת לא קמה, חוץ מאשר ממשלת יצחק רבין. וכך, אנחנו נשלטים היום על-ידי הרבנים הלא קדושים, לא כדי לשמר את היהדות, לא כדי שתהיה לנו קואליציה, אלא כדי לשמר את שלטון בנימין נתניהו.

‏ הוא, ואחרים כמותו לפניו, מעדיף את מפלגות הרבנים על פני מפלגות אחרות, כי הוא בוטח בהם ובנאמנותם. לא נאמנותם אליו או אל המדינה, אלא לעצמם ולמטרותיהם הלא קדושות. הוא יודע שאיתם אפשר לעשות עסקים - גם כאלה שאינם כשרים, לא על-פי דין תורה, ולא על-פי דין החוק.

‏ הציבור הלא מאמין, וגם מאמינים רבים, לא רוצה במצב הזה. אבל הוא גם לא רוצה להתאמץ בשביל לשנותו. היום החלה המשטרה לחקור גופים דתיים הקשורים למפלגות שחשודים שהמציאו ישיבות וכוללים פיקטיביים כדי להוציא כספים מהמדינה.

‏ הרחובות אינם מתמלאים באנשים כועסים, קריית הממשלה אינה מוקפת קהל הדורש ממשלה שאינה נשלטת על-ידי רבנים. אנשים רואים, קוראים, רוטנים, מקטרים וממשיכים בענייניהם. לא האלוהים, לא התורה, לא הגמרא, ולא הרבנים הם הכוח של המפלגות הדתיות - הכוח שלהם הוא הרפיסות של הציבור הלא דתי.

‏ לא האלוהים, לא התורה, לא הגמרא, לא הרבנים הם הכוח של המפלגות הדתיות - הכוח שלהם הוא הרפיסות של הציבור המתנגד להן, חילונים ומאמינים כאחת.