לקראת עסקת אזורים: צחי מרקור רוכש השליטה ביורוטרייד

מרקור יהפוך לבעל השליטה החדש ביורוטרייד ויחזיק ב-60% מהון מניות החברה, וזאת בתמורה להשקעה בסך של 20.5 מיליון שקל

איש העסקים צחי מרקור, הבעלים של קבוצת חניוני הצלחה, רוכש את השליטה בחברת הנדל"ן יורוטרייד.

על פי מתווה ההסדר בין מרקור לבין חברת יורוטרייד נדל"ן בינלאומי, ובין מנהליה ובעלי השליטה בה עמית ביאל ובועז קמר ומחזיקי האג"ח, נקבע כי מרקור יהפוך לבעל השליטה החדש ביורוטרייד ויחזיק ב-60% מהון מניות החברה, וזאת בתמורה להשקעה בסך של 20.5 מיליון שקל הנובעת מתמורה ממכירת החזקותיו ב-11 חניונים בישראל ומתוך תמורה כוללת של 125 מיליון שקל הכוללת תמורה ראשונה בגין 50% מהחזקותיו בחניונים עבור 62.5 מיליון שקל, ותמורה שנייה בסך של 62.5 מיליון שקל נוספים במסגרת אופציה אותה קיבל מרקור מיורוטרייד למכירת 50% הנוספים.

כחלק מההסדר עם בעלי האג"ח ביורוטרייד, נקבע כי מחזיקי האג"ח יקבלו, עם השלמת ההסדר, תשלום במזומן של 16 מיליון שקל וזאת כנגד פירעון אג"ח שברשותם. כמו כן, יתרת האג"ח בסכום כולל של 20 מיליון שקל תישאר כאג"ח סחיר של החברה.

במקביל, נקבע כי תתבצע הנפקת זכויות, שלאחריה במסגרת האסטרטגיה החדשה של החברה לגיוון ופיזור נכסיה תשקיע יורוטרייד 50 מיליון שקל בקרן השקעות של מרקור שתעסוק ברכישת חניונים ונדל"ן בארה"ב ובקנדה, וזאת כנגד הקצאת מניות ליורוטרייד בקרן.

יורוטרייד מחזיקה בכ-16 נכסי נדל"ן מניבים מתוכם 9 בהולנד ו-7 בגרמניה, לרבות 4 בתי מלון, בנייני משרדים ומבנים תעשייתיים, כאשר סך שטחי הנכסים בניהול החברה הנו כ-89 אלף מ"ר ושוויים ההוגן עומד על כ-435 מיליון שקל.

לחניוני הצלחה קרוב ל-100 חניונים בכל רחבי הארץ עם עשרות אלפי מקומות חנייה, מרביתם בגוש דן, ומחזור העסקים השנתי של קבוצת החניונים מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה. החברה משביחה חניונים ומשיגה תשואות גבוהות מאוד בתחום וכן נוקטת במדיניות של השגת רמת תפוסה גבוהה בחניונים.