נסגרה עסקת ליגד: ארקו מעניקה הלוואה ב-18 מיליון שקל

ארקו קיבלה אופציות נוספות להגדלת האחזקות בליגד עד כדי 62% ■ בנק מזרחי מחל לליגד על כ-19 מיליון שקל - וחיזק את הונה העצמי לכ-43 מיליון שקל

חברת ארקו , שבשליטת איש העסקים אריק קוטלר, צפויה להיכנס לגרעין השליטה של חברת ליגד . ארקו השלימה עסקת הלוואה לבעל השליטה בליגד, דורון שולדנפרי, בהיקף של 18.1 מיליון שקל הנושאת ריבית שנתית של 6.75%, וצפויה לממש אופציה לרכישת 37% ממניות ליגד בשלב ראשון, שהם מחצית מהחזקות בעל השליטה בחברה.

כמו כן, קיבלה ארקו אופציות נוספות להגדלת האחזקות בחברה עד כדי 62% מהון המניות המונפק והנפרע של ליגד. מימוש האופציה לרכישת 37% ממניות ליגד ייעשה בתמורה לסך של 11.1 מיליון שקל.

כחלק מפירעון חוב בהיקף של 18.1 מיליון שקל לבנק המזרחי, באמצעות ההלוואה שקיבלה מחברת ארקו, מחל הבנק לליגד על כ-19 מיליון שקל, ובכך גדל הונה העצמי של ליגד לכ-43 מיליון שקל. כנגד ההלוואה, שיעבדה ליגד לארקו, בשעבוד קבוע מדרגה ראשונה, את מלוא החזקותיה בהונה המונפק והנפרע של ליגד, כ-72.84% מהון המניות.

במקביל קיבל נאמן חברת מלרג רו"ח חן ברדיצ'ב, הצעה נוספת מצד חברת מגנזי תשתיות ולפיה בעלי האג"ח במלרג יהיו זכאים ל-15%-25% ממניות מלרג וכן סדרת אג"ח אחת של 40 מיליון שקל, ואופציה לסדרת אג"ח נוספת של 40 מיליון שקל באם יסתפקו בעלי האג"ח של מלרג ב-15% ממניות החברה. ההצעה של ארקו כוללת גם הצעה לבעלי האג"ח של מלרג לאפסייד עתידי בדמות השתתפות ברווחים בשיעור של 70% מעודף הסכומים שיתקבלו ממקורות ההסדר לאחר פירעון מלוא הקרן והריבית בגין האג"ח החדשה.