המודל לחיקוי של דייויד סטרן: ה-NFL

"אנחנו צריכים למצוא מודל טוב יותר לליגה שלנו", אמר הקומישינר של ה-NBA, שגם דיבר על רצונו לבטל את "מס הלוקסוס" בליגה ולעבור לתקרת שכר קשיחה, כנהוג בליגת הפוטבול

דייויד סטרן, הקומישינר של ה-NBA, מצא מודל חדש שאותו צריכה הליגה שלו לחקות: ה-NFL. "זו אחת הליגות הכי תחרותיות שיש, ובגלל זה בעלי בית חדשים לא מפסיקים להגיע אליה", התבטא סטרן במסיבת עיתונאים שהתקיימה בממפיס. "המודל התחרותי הזה עשוי לפגוע בקבוצות מסוימות לפעמים, אבל הבעלים מקבלים את זה מתוך מחשבה על טובת הכלל".

סטרן התייחס לנושא תקרת השכר הקשיחה הנהוגה ב-NFL, בניגוד ל-NBA, המאפשרת לקבוצות לחרוג מתקרת השכר ולשלם "מס לוקסוס". הוא הצביע על העובדה ששתי הקבוצות שהגיעו לסדרת הגמר בעונה הקודמת, לוס אנג'לס לייקרס ובוסטון סלטיקס, חרגו מתקרת השכר: "אנחנו צריכים למצוא מודל טוב יותר, שבו כל הקבוצות יוכלו לייצר רווחים ולהיות תחרותיות. אם לא נגיע לנקודה הזאת, כדאי שנתחיל לדאוג".

סטרן סיפר כי המו"מ בין בעלי הקבוצות והליגה לבין ארגון השחקנים, בנוגע לחידוש ההסכם הקיבוצי שמסתיים בסוף העונה, עדיין בעיצומו. כזכור, ארגון השחקנים מתנגד ליוזמה של ה-NBA להפחית דראסטית את שכר השחקנים, במהלך שעשוי לקזז 800 מיליון דולר משכר השחקנים החל מהעונה הבאה.