למרות הבטחות אפריקה: פתיחת "מוסקו סיטי" מתעכבת

יובל בן זאב מכלל פיננסים: "חשש לאי עמידה ביעדים וסדק נוסף באמון החברה עלולים להוביל לסנטימנט שלילי במניה" ■ הבוקר דיווחה החברה: סמנכ"ל הכספים פורש

צרות לאפריקה ישראל ברוסיה: למרות הבטחות חוזרות ונשנות לשוק ההון בדיווחים מיידיים, לפיהן קניון "מוסקו סיטי" במוסקבה צפוי להיפתח כבר בתחילת דצמבר 2010, מועד שכבר עבר כידוע, פתיחתו בפועל מתעכבת, בין היתר משום שהאישורים הסופיים לפתיחה לא התקבלו על ידי עיריית מוסקבה. אפריקה ישראל מנוהלת על ידי איזי כהן.

ב-12 ביולי 2010 הודיעה אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של אפריקה ברוסיה, כי פתיחתו של הקניון צפויה כבר בשבוע הראשון של חודש דצמבר הנוכחי. באותו מעמד, פירטה החברה כי שיעור התפוסה הצפוי עם פתיחת הקניון עומד על 70-75% וכי רוב החנויות אמורות להתחיל לפעול במהלך הרבעון הראשון של 2011.

לב לבייב, בעל השליטה, צוטט באותו דיווח כמי שאומר כי "אנחנו שמחים להודיע על פתיחת הקניון במוסקבה במהלך דצמבר 2010, אשר מייצג נכס מפתח בקבוצה. אנחנו מאמינים כי השוכרים היוקרתיים ופתיחה בזמן תקופת החגים יאשרו את הצלחת הקניון". אין צורך להסביר כי הקניון כבר לא יהנה מתקופת חג המולד הנוכחית...

סמנכ"ל הכספים פורש

גם בדו"ח הרבעוני האחרון שפרסמה החברה, בסוף נובמבר, צוין מפורשות כי הקניון במוסקבה צפויה להיפתח בתחילת דצמבר באחוז תפוסה של 75%. באותו דיווח הדגישה החברה כי תנאי לפתיחת הקניון הוא קבלת אישור מהעירייה - אישור שטרם התקבל כאמור.

כידוע, אירופה והעולם הנוצרי נכנסים השבוע לחג המולד 2010 והיבשת כולה "מורידה הילוך". קשה לראות את כל האישורים הנחוצים מתקבלים דווקא בתקופה זו.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים אמר בשיחה עם "גלובס" כי "המשקיעים בישראל עלולים לראות זאת בעין שלילית למרות שזה עניין טכני. חשש לאי עמידה ביעדים וסדק נוסף באמון החברה עלולים להוביל לסנטימנט שלילי במניה".

בתוך כך, היום דיווחה החברה כי סמנכ"ל הכספים שלה, רון פאינרו, פורש מתפקידו. פאינרו הודיע על רצונו לפרוש בסוף השבוע ובאפריקה מחפשים כעת מחליף לתפקיד. גורמים בחברה מסרו ל"גלובס" כי פאינרו פורש מכיוון שברצונו "לפנות לכיווני פעילות חדשים".

דוברת אפריקה ישראל מסרה כי "אפריקה ישראל דיווחה בעבר על כך, שהשלימה את בנייתו של קניון אפי מול והוא מוכן לפתיחה. יחד עם זאת, החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם עיריית מוסקבה לקבלת כל האישורים המתאימים הנדרשים לפתיחתו. אנו תקווה שאישורים אלה יתקבלו בהקדם והקניון המוכן יפתח לקהל".