ועדת הבריאות אישרה: רוקח יוכל לתת מרשם לחולה

חברי הוועדה מחו בחריפות על הצורך לאשר את הצעת החוק בחופזה במסגרת חוק ההסדרים

סיוע מתבקש לחולים ולצרכנים או הפקרות בשוק התרופות? בתום דיון סוער אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את פקודת הרוקחים, לפיה רוקח יהיה רשאי לתת מרשם לחולים.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד),, פתח את הדיון באומרו כי "מקומה של הצעת חוק זו אינו בחוק ההסדרים, וצר לי על שאני נאלץ לקיים את ההצבעה עליה במסגרת לא ראויה זו".

הצעת החוק קובעת כי רוקח יוכל לתת מרשם במקרה של מטופל הנזקק לטיפול כרוני, כטיפול המשכי למרשם החתום בידי הרופא המטפל ובכפוף להנחיותיו של אותו רופא, וכן כשמדובר בתכשירים שאין צורך באבחון רפואי לפני מתן מרשם לגביהם - לפי תקנות שיקבע שר הבריאות ויאושרו על-ידי ועדת הבריאות של הכנסת.

הצעת החוק מדגישה כי רוקח לא ייתן מרשם אלא לאחר שערך עם הלקוח בירור לגבי מצבו הרפואי והתרופות שהוא נוטל. בנוסף, הרוקח יעיין במידע רפואי רלוונטי למקרה בעמדה נפרדת בבית-המרקחת באופן שתישמר פרטיותו של הלקוח. על הרוקח לעבור הכשרה מתאימה לעניין בבית-ספר לרוקחות או לרפואה.

חברי הכנסת פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי), ד"ר רחל אדטו (קדימה) וד"ר עפו אגבאריה (חד"ש) מחו על הצורך לאשר את הצעת החוק בחופזה. ח"כ אלדד, רופא בעצמו, אף עזב בזעם את אולם הדיונים: "הצעת החוק מסוכנת לבריאות החולים", אמר.

הצעת החוק התקבלה לבסוף ברוב של 5 חברי כנסת ומתנגדת אחת (ח"כ אדטו).