בנק הפועלים: הקטנו את צריכת הנייר והצלנו 20 אלף עצים

דו"ח האחריות החברתית של בנק הפועלים לשנת 2009 מעיד על התקדמות הבנק ביישום תכנית לקיימות (sustainability) ואחריות חברתית בשקיפות מרבית

בנק הפועלים בניהולו של ציון קינן, פרסם היום (ג') את דו"ח האחריות החברתית והסביבתית לשנת 2009. הדו"ח המתפרסם זו השנה השלישית מתבסס על הקריטריונים של ה-GRI (רש"ת: Global reporting initiative). ודורג על ידיו בדירוג A+ הגבוה ביותר האפשרי. הדו"ח משקף את התקדמות בנק הפועלים ביישום תכנית לקיימות (sustainability) ואחריות חברתית בשקיפות מרבית.

כמו כן מוצגת "טביעת הרגל הפחמנית" המלאה של הבנק. יו"ר הבנק יאיר סרוסי אמר כי "אחריות תאגידית היא חלק מרכזי מהאג'נדה של חברות עסקיות מובילות. התנהלות סביבתית אחראית, יעילות בניצול משאבים מתכלים ואנרגיה והשאיפה להבטיח את קיומם ורווחתם של הדורות הבאים אינם עוד בבחינת "גחמה ירוקה", אלא דרך התנהלות עסקית מחויבת המציאות". הדו"ח מפרט את פעילות בנק הפועלים בתחום הקיימות וביניהן: מימון להתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל, משכנתא ירוקה לקידום הבניה הירוקה ותרומה לקהילה בהיקף 40 מיליון שקל בעיקר לתחומי החינוך והעצמת החברה.

גישת בנק הפועלים היא יצירת כלים לקשר ולפעילות גומלין עם הלקוחות בסביבה וירטואלית, החוסכת נייר, מצמצמת את הצורך של הלקוחות להגיע לסניפים, חוסכת דלק ומפחיתה זיהום. בין היתר הבנק מדווח על הפחתה של 11 אלף טון גזי חממה, מחזור של 2,500 טון נייר בשנים 2008-2009.

הבנק הצליח להקטין את צריכת הנייר וחסך 1,310 טון נייר השווה ערך ל-20 אלף עצים, ע"י התייעלות של 26% בצריכת נייר לשימושים פנימיים והרחבת שליחת דואר ללקוחות דרך אתר האינטרנט (דואר נט). מהלך זה לבדו חוסך 10.5 מיליון דפי הודעות בשנה. 246 אלף לקוחות שהם כשליש מהמשתמשים הפעילים באתר הבנק מקבלים את ההודעות דרכו ולא בדואר רגיל.

מהדו"ח עולה עוד כי צריכת החשמל בשנת 2009 ירדה בבנק הפועלים ב-6% למ"ר והגיע ל-293 קוט"ש למ"ר כתוצאה מכך ירדה צריכת החשמל בבנק ב-2% למרות עליה של 4% בשטחי הבנק. במצטבר משנת 2007 ירדה צריכת החשמל הכוללת בבנק ב-5%. בין היתר על ידי הפעלת 192 מערכות שליטה ובקרה לחיסכון באנרגיה והחלפת גופי תאורה לנורות T5 חסכוניות יותר.

בכוונת הבנק להתקין עוד 90 מערכות כאלו עד סוף השנה. במקביל האיץ הפועלים את מעבר תשתיות המיחשוב שלו לשרתי "בלייד" של HP המתבססים על תשתית שמיעוטה פיזית ורובה וירטואלית, מהלך שחסך מקום רב ויצמצם עם סיומו את צריכת החשמל בגין שרתי הבנק ב-98%.