במריל לינץ' ממליצים לקנות אפי פיתוח אך מזהירים מסיכון

מותירים המלצת "קנייה" הודות לדיסקאונט הגבוה (48%) ולמחיר המניה הנמוך בשוק ■ מזהירים מפני סיכון קצר-טווח גבוה הנובע מאי הוודאות הזמנית

במריל לינץ' ממשיכים לגלות אופטימיות זהירה לגבי אפי פיתוח; בסקירה שפרסמו היום (ד') על החברה, מותירים את המלצתם על קנייה ולא מתרגשים מהעיכוב בפתיחת הקניון במוסקבה, שנדחתה לינואר 2011.

כלכלני הבנק מציינים כי המניה נסחרת בדיסקאונט גבוה של 48%, המחיר הנמוך שבו נסחרת מנית אפי פיתוח (1.14 דולר) מהווה הזדמנות ומכאן מותירים את המלצתם קנייה. במריל לינץ' מעניקים לאפי מחיר יעד של 1.51 דולר.

למרות שהדחייה לא מרגשת את מריל לינץ' ולא פוגעת בהמלצת הקנייה, מציינים הכלכלנים כי אפי פיתוח מפספסת את מירוץ הקניות לכריסמס.

שתי השאלות הגדולות בשלב זה, טוענים האנליסטים, הן: האם ממשלת רוסיה מנסה להעביר מסר בעיכוב מתן האישור לפתיחת הקניון? ומה יהיה גובה העלות של חניוני הקניון?

במריל לינץ' מציינים כי בשלב מוקדם זה, קשה לדעת אם העיכוב אכן נובע מהבירוקרטיה הרוסית שרק התחזקה בתקופה האחרונה, או שמדובר כאן בהוצאות עתידיות נוספות שעל החברה יהיה לבצע בהתאם לדרישות הפרויקט. לעת עתה נוטים במריל לינץ' לתמוך בסברה הראשונה, אך מציינים כי המצב מחייב כמובן המשך מעקב והערכה מחודשת, בשלב מתקדם יותר.

לגבי עלויות החניונים, האנליסטים מציינים כי במודל מריל לינץ' מקצה 50 מיליון דולר לעלויות תשתית חניונים בפרויקט זה. מכיוון שהחברה מתכננת לשכור 850 מקומות חניה מהמגדל השכן של Capital Group, צעד שעתיד לצמצם את העלויות הראשוניות למינימום במיוחד כאשר כמובן ייגבו דמי חניה מהמבקרים בקניון. אבל, בטווח הארוך תצטרך החברה למצוא פתרון הולם לנושא זה. בשוק, למשל, קיימת סברה שממשלת רוסיה בוחנת את האפשרות להציע את החניון במכירה פומבית, מה שעלול להיתרגם מבחינת אפי פיתוח להוצאה בלתי צפויה.