תעביר את זה הלאה

כולם מחפשים לייקים, אבל בדרך שוכחים את כפתור ה-Share שהוא הרבה יותר אפקטיבי

פייסבוק לוקחת את "הפה לאוזן" הקלאסי והופכת אותו לאפשרי. פעם קראו לזה שיווק ויראלי - שיטת שיווק שעשתה את המוניטין שלה על גבי פלטפורמת הדואר האלקטרוני. אחר-כך, כבר קראו לזה קמפיין באזז או קמפיין 'שיחה', שנעשה כל-כך נפוץ במחוזותינו עם התפתחות הפורומים, הבלוגים והרשתות החברתיות.

פייסבוק כבר הפך את הבאזז לעניין קצת יותר מורכב. פייסבוק הולך ומבהיר למשווקים שלא די בשיח. בקמפיין אד הוק, גדול ככל שיהיה, דרושה מעורבות של הצרכנים, מערכת יחסים עם המותג לאורך זמן. גל גדול של צרכנים שמדברים זה טוב, אבל כדאי גם שהפלירט הדברני הזה גם יומר למערכת יחסים קצת יותר עקבית וצפופה.

אבל בואו נתעכב רגע על כל עניין ה"להעביר הלאה". אמנם ה'לייק' כבר זכה לכל הסופרלטיבים האפשריים, אבל בדרך נשכח כפתור אחר לא פחות חשוב בפייסבוק ובמהפכה הצרכנית-חברתית שהוא יוצר, כפתור השיתוף - ה-Share. היום, אם גולש פייסבוק קיבל מסר מסוים - בלחיצת כפתור הוא יכול לשחרר אותו לקיר שלו ולשתף בו את חבריו.

לחיצה על הכפתורים הנכונים של הגולש בפייסבוק עשויה לגרום לו ללחוץ על כפתור השיתוף, מה שיהפוך את המסר לנפוץ. את אנשי השיווק הוא קצת יותר מאתגר: כדי לרתום צרכנים-גולשים ל'לייק' לא נדרשות מיומנויות מיוחדות. סטטוס מצחיק או שנון יעשה את העבודה - והמשווקים כבר מכירים את המניפולציה הדרושה כדי להשיג את ה'לייק'.

במקרה של כפתור ה'שתף', זה כבר סיפור אחר. העברה חוזרת ונשנית של מסר היא כבר אתגר שהמפרסמים הקלאסיים הצליחו להדוף איכשהו - הם העדיפו את הפמפום המסורתי של המסר, זה קל, פשוט ומיידי.

פייסבוק והשימוש בו יהיו אפקטיביים יותר אם משווקים ימצאו את הקונספטים שיגרמו למעשה לגולש לשתף ולנהל עבור המותג את שיווק ה-360 הישן והטוב.

פומה לא הסתפקה בכפתור השיתוף, אם כי ללא ספק הבינה את האתגר הפייסבוקי האמיתי. היא הביאה אל פייסבוק קמפיין שרשרת שרותם את הנחשף אליו לשתף בו חברים נוספים. בקמפיין מחווה ליום ההולדת ה-50 של מראדונה, שמטרתו לחשוף כמובן את קולקציית 'המלך דיאגו', העלתה פומה אפליקציה בעמוד שלה.

באפליקציה מזמין מראדונה את הגולשים למשחק ההקפצות הגדול בהיסטוריה של פייסבוק. הגולש מתבקש לקחת את הכדור, 'להקפיץ' אותו ולמסור לחבר. החבר, מצידו, צריך למסור את הכדור לחבר פייסבוק נוסף בתוך 30 דקות. כך בעצם הכדור יוחזק באוויר. ככל שהגולש וחבריו יקפיצו יותר זמן - כך עולים הסיכויים לנצח ולזכות בהזדמנות לצפות במשחק כדורגל עם מראדונה בכבודו ובעצמו. פרסים נוספים יחולקו לאלה שהקפיצו בין הכי הרבה מדינות ואלה שהקפיצו בין הכי הרבה גולשים.

הקונספט פשוט, ויראלי במהותו. החוקים בסיסיים, ואם תפילו את הכדור (אחרי 30 דקות), מראדונה יכעס עליכם! טוב, לא יכעס, אבל יהיה מאוכזב.

קישור לאפליקציה: http://apps.facebook.com/pumamaradona

הכותב הוא מנכ"ל חברת הדיגיטל Twisted