קורצים לעבר ניו יורק: שלוש מניות קטנות, איכותיות וזולות

גלובס tvרוצים לנצל את החגים מעבר לים כדי להיכנס לשוק? בקמליה קפיטל מרקט הצליחו לשלב ברשימת המלצות אחת חברת הלבשה, חברת ספנות ומפעילת חנויות פיצה

מתחילת הראלי, מארס 2009, רשם מדד המניות הקטנות בארה"ב, ה-Russell 2000 (RTY), תשואת יתר של 121%, לעומת מדד המניות הכבדות ה-100 S&P (OEX), שהניב 49% בלבד.

אם אתם נמנים על המשקיעים המאמינים באפקט ינואר, שפירושו המשך הראלי בשוק לתוך 2011, ובפרט בכל הנוגע למומנטום החיובי במניות הקטנות; ואם קצה נפשכם בתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, ובחששות מהמדיניות הפיסקאליות של הממשלות - הרי ששוק המניות עשוי להוות עבורכם אחת האפשרויות הבודדות להשגת תשואה עודפת גם ב-2011.

בקמליה קפיטל מרקט סבורים כי העדפת המשקיעים את המניות הקטנות נובעת מהעלייה ברמת הבטחון בכלכלה העולמית והשינוי בסנטימנט לגבי אפיק המנייתי. "למרות שיש לנו באופן כללי העדפה למניות הכבדות, תודות לפער הגדול בתמחור, אנו עדיין מוציאים מניות קטנות איכותיות בתמחורים זולים הצפויות לתת תשואה עודפת", ציינו במחלקת המחקר, והעניקו בהתאם 3 המלצות על מניות קטנות:

Jos. A. Bank Clothiers

מייצרת ומשווקת ביגוד לגברים בלבד, בעיקר בתחום חליפות לעבודה ולאירועים. ב-5 השנים האחרונות צמחו מכירותיה בקצב שנתי של 15% והרווחים בכ-27%, תודות לשיפור מתמשך בשיעור הרווח התפעולי. לחברה יתרון תחרותי בשל השליטה בכל שרשרת הייצור והמכירה של הביגוד, שמאפשרת לה לעקוף את המפיצים ולהציג שיעורי רווח גולמי מהגבוהים בענף - למעלה מ-60%.

החברה נוסדה לפני 100 שנה, והיא בעלת 500 חנויות בארה"ב. יעד ההנהלה הוא להגיע ל-600 חנויות נוספות בעתיד. ל-JOSB מאזן יציב, וההתרחבות שלה ממומנת על ידי מקורות עצמאיים.

מניית החברה ספגה בתחילת החודש נפילה כואבת של 7%, על רקע פרסום דוחות מאכזבים לרבעון השלישי, והנמכת תחזיות לרבעון הרביעי של המתחרה Men's Wearhouse. כעת מניות החברה נסחרות לפי מכפיל 12.2 בלבד, למרות שלחברה מאזן נקי עם מזומן נטו של 180 מיליון דולר - כ-7 דולר למניה.

Excel Maritime Carriers

חברת ספנות יוונית המפעילה ספינות משא לשינוע סחורות ומוצרים מוגמרים ברחבי העולם. בבעלותה 41 ספינות ו-7 נוספות בחכירה.

ענף הספנות חווה תקופה קשה באחרונה, ומרבית חברות הספנות שנהנו מביקוש עולה לסחורות לתמיכת התיעוש המוגבר של המדינות המתפתחות, מינפו עצמן כדי להגדיל את הצי ולעמוד בביקוש הגבוה.

מתחילת המשבר התמקדה הנהלת החברה בהקטנת המינוף באמצעות שימוש בתזרים השוטף והנפקת מניות לרכישת החוב בחזרה. ברבעון השני של 2008 עמד סך החוב של החברה על יותר מ-2.3 מיליארד דולר, אך ברבעון השלישי הקטינה החברה את החוב בכמיליארד דולר.

EXM נהנית מתזרים חופשי גבוה של יותר מ-180 מיליון דולר בשנתיים האחרונות. בשנתיים הבאות צפוי התזרים החופשי להיות מעל 250 מיליון דולר לשנה - מספיק כדי לשרת את החוב. הקטנת החוב העניקה לחברה יכולת עמידה בתנאי ההלוואות. המינוף הגבוה והאווירה הכללית בענף הביאו את המניה להיסחר בתמחור אטרקטיבי על הרווחים.

הקטנת המינוף ונקיטת אמצעים נוספים לשיפור היעילות יסייעו לחברה, ויאפשרו לה ליהנות מהתייצבות המחירים הצפויה כאשר הפעילות הכלכלית תחזור לרמות נורמליות יותר. זאת כשהיא נסחרת בתמחור אטרקטיבי למדי.

Domino's Pizza

מפעילת חנויות הפיצה הגדולה בעולם, עם יותר מ-9,100 חנויות ביותר מ-60 מדינות. 95% מדוכני הרשת בבעלות זכיינים, וכ-50% מההכנסות מגיעים מהחטיבה הבינלאומית. הצמיחה השנתית בחנויות עומדת על 8%, וחנויות החברה מפגינות 67 רבעונים רצופים של צמיחה בחנויות זהות, כולל עלייה של 7% ברבעון השלישי ב-2010.

בחטיבה הבינלאומית נוקטת החברה באסטרטגיה המפעילה זכייני-על, המתירה לזכיינים לבחור בין תפעול החנויות בעצמם לבין השכרה לזכיינים קטנים מהם.

החברה נטלה על עצמה חוב גדול באופן יחסי לענף (Debt/EBITDA 5.5x). עם זאת, ההנהלה מנצלת את התזרים הגבוה לקנייה חוזרת של החוב בהנחה של 15%-40%. השנה הצליחה ההנהלה לעורר את המכירות על-ידי השקעה גבוהה בפרסומות והשקת מוצרים חדשים, והתמקדות במכירות דיגיטליות דרך האינטרנט, שאחראיות ליותר מ-25% מהמשלוחים. החברה נהנית מצמיחה גבוהה במדינות המתפתחות - שם שיעורי החדירה של הענף עדיין נמוכות יחסית.