משקיעי הגז הקטנים: "ששינסקי הוא סוס מת - בובה של נתניהו"

כ-500 משקיעי גז-נפט התכנסו אמש באיצטדיון ר"ג במטרה "להילחם נגד מסקנות ששינסקי" ■ "אם המסקנות לא ישונו, לא תהיה תעשיית גז-נפט בישראל"

"אני המשקיע הקטן, ורק בזכותי יש גז ונפט בישראל". מאחורי הסלוגן הזה התכנסו אמש (א') כ-500 ממשקיעי הגז-נפט בישראל באיצטדיון רמת-גן במטרה "להתפקד ולהילחם נגד מסקנות ועדת ששינסקי המכוונות בין השאר למיסוי רטרואקטיבי של תגליות הגז והנפט בישראל. בהתכנסות נכחו גברים, נשים וילדים כאחד. בין המארגנים זאב ינאי, דובר פורום המאבק של המשקיע הקטן.

מאות המשקיעים הקטנים התאגדו בפורומים השונים של מניות הגז-נפט באתרים הכלכליים ובינהם "גלובס", ונפגשו להתכנסות לילית כדי "להילחם נגד מי שמזיק להם". לצד המחאה הקולקטיבית, מארגני ההתכנסות גם אספו תרומות מהמשתתפים כדי לממן את המאבק "ברוע הגזירות של ששינסקי, ובח"כים פופוליסטיים כמו ח"כ שלי יחימוביץ' שפתחה חזית מול המשקיע הקטן". הכספים שנאספו מהמשקיעים, כך לפי מארגני ההתכנסות, יועברו לקרן נאמנות ומיועדים לעו"ד יהודה רסלר המייצג את קבוצת המשקיעים הפרטיים במאבק מול הממשלה בעניין תמלוגי הגז, כי "המאבק הזה עולה הון תועפות", לדבריהם.

בין המשקיעים הבולטים במאבק, שלקח חלק מרכזי גם בהתכנסות אמש, הוא צביקה ברודצקי, שקרא למשתתפים לסייע "במלחמה היומיומית, לדבר ולמחות בכל מקום אפשרי לא מתוך דעה פוליטית כלשהי, אלא פשוט למנוע פגיעה מפני אלו שרוצים לפגוע ולהזיק לנו". המשקיעים הקטנים קיבלו בהתכנסות סטיקרים עם הסיסמה "המשקיע הקטן זה אני. *סטיקר זה, כמו כל הפעילות כולה, לא מומנו על-ידי טייקון", ואת ההצהרה הזו היה חשוב להם להדגיש לכל.

ברודצקי אמר בשיחה עם "גלובס", כי "מאשימים אותנו (התכוון לח"כ שלי יחימוביץ' - י.נ)שאנחנו מקבלים כספים מטייקונים. זה ממש לא נכון ואני מוכן אפילו להתייצב לצד אנשים כמו יחימוביץ' ולהילחם גם נגד הטייקונים למען האמת. כל מה שקרה בישראל בסקטור הגז והנפט זה בזכותנו, בזכות המשקיע הקטן, וצריך לומר את האמת. אני יוצא נגד יחימוביץ' על כך שהיא מנסה לקחת לנו את מה שהשגנו בזכות ההשקעה של כל אחד מאיתנו, ולזה אני לא מוכן".

"ששינסקי סוס מת"

"אני לא דואג מששינסקי", אמר ברודצקי. "הוא סוס מת - הוא ושטייניץ הם בובות של ביבי נתניהו. בסוף ביבי יקום ויהיה גואל ציון והמסקנות של ששינסקי לא יתקבלו - אני בטוח. אותי מעניין רק שלא יקום עוד ששינסקי אחד שיבוא וינסה לקחת למשקיעים את מה שמגיע להם".

כן הוסיף ברודצקי, כי "כל הח"כים האלה שרוצים לקחת לנו את מה ששלנו, כמו כרמל שאמה, שלי יחימוביץ', מיכאל מלכיאור ועוד, אפילו לא יודעים מה זה שותפות מוגבלת - קודם תלמדו את החומר ואחר-כך תדברו". הוא הוסיף, כי "זה לא בושה שאותם ח"כים יגידו 'פיקששנו, חטאנו' - אם הם ילמדו את הדברים הם יבינו שהתמלוגים האלה הם שלנו ואין לקחת לנו אותם".

ועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקלית בענף חיפושי הנפט והגז התכנסה אמש לישיבה אחרונה לפני הגשת הדו"ח הסופי, ואתמול נחשף ב"גלובס", כי צפויים שינויים במסקנות הסופיות, וכי הוועדה שוקלת הפחתת המיסוי על התמלוגים. "אם המסקנות לא ישונו ויתקבלו לפי הטויוטה, לא תהיה תעשיית גז-נפט בישראל", הוסיף ברודצקי ל"גלובס" במהלך ההתכנסות.

"גם אם בסופו של דבר המסקנות יתקבלו, מה שאני לא מאמין, נפנה לבג"ץ, נתפקד לליכוד ולקדימה, נכניס אנשים משלנו ונחבל בפעולות של אנשים שרוצים לפגוע בנו. נביא לחקיקת חוקים חדשים שישמרו על המשקיע הקטן מפני ששינסקי ודומיו", אמר ברודצקי, ולדבריו הצטרפו גם עוד מהמשקיעים הקטנים שהתכנסו אמש. "בסופו של דבר אנחנו רוצים לדאוג למשקיע הקטן בשותפויות ובתגליות עתידיות בישראל - כי הסכמים צריך לכבד, וכמו שהיו ברורים לכולם הסיכונים שבהשקעה בשותפויות גז ונפט, היו ברורים וידועים גם מהם התמלוגים שנקבל - ואת זה צריך לכבד", אמר ברודצקי.