מנכ"ל התמ"ת נעדר - וגפני דחה 883 מ' ש' מענק לאינטל

מקורות בתמ"ת: "גפני החליט לעשות את הכותרת היומית שלו על הגב שלנו, שיבושם לו" ■ ועדת הכספים אישרה העברה של 40 מ' ש' לניצולי שואה ו-3.2 מ' ש' לטיפול רפואי באח"מים

ועדת הכספים, בראשותו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דחתה היום (ב') אישור מענק בהיקף של 883 מיליון שקל לחברת השבבים העולמית אינטל, כיוון שמנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי לא נכח בדיון.

"מדובר בהעברה של קרוב למיליארד שקל ועל כן מנכ"ל משרד התמ"ת חייב להיות נוכח בישיבה", אמר גפני. ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי מנכ"ל התמ"ת לא זומן לדיון, ואם היה מזומן היה מגיע כמו תמיד".

מקורות בתמ"ת מסרו כי "מדובר בדיון טכני לחלוטין בו השתתפו נציגים מהמשרד. גפני החליט לעשות את הכותרת היומית שלו על הגב שלנו, שיבושם לו".

בתוך כך, הוועדה אישרה העברה של 3.2 מיליון שקל לטובת טיפול רפואי באח"מים. לדברי נציג משרד הבריאות, מדובר ברשימה סגורה של נשיאים, ראשי ממשלה ושופטים לשעבר. תקציב הטיפול באח"מים יעמוד מעתה על 13.3 מיליון שקל לעומת 10.07 מיליון שקל עד היום.

הוועדה אישרה גם העברה של 40 מיליון שקל לרשות לזכויות ניצולי השואה לצורך ביצוע תשלומים. תקציב הרשות יעמוד מעתה על 25.8 מיליון שקל לעומת 25.78 מיליון שקל עד היום.