מצעד האפליקציות: הבהלה לפלאש ב-iPhone, ויקיפדיה ב-iPad

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות ב-iPhone, ב-iPad ובהמשך גם באנדרואיד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-26.12.10, יום ראשון בשעה 23:32.

300,000 אפליקציות

2010 הייתה שנה מעניינת לתחום הסלולר. האייפון, האייפד והאנדרואיד עשו עלייה, היינו עדים ועדיין, למלחמת ענקים - גוגל מול אפל. מייקרוסופט מנסה למצוא את מקומה, נוקיה מאבדת נתח שוק - והיד עוד נטויה.

תחום הפרסום בסלולר החל לגדול עם חברות ומפרסמים גדולים בישראל שהקצו תקציבים שהורגשו בעיקר ברבעון האחרון של השנה לפיתוח אפליקציות ממותגות, פונקציונליות פחות או יותר ולפרסום קמפיינים ייעודיים בסלולר. במקביל, החל משרד התקשורת ביישום תוכנית שתגרום לתחרות בשוק הסלולר עם מפעילים וירטואלים (MVNO), ויישם תקנות המגבילות את המפעילות.

ובעיקר, גילינו בשנה החולפת את עולם האפליקציות: עולם שלם של תכנים, מידע, גימיקים וציפורים שזועמות על חזירים ירוקים. אם הסוללה באייפון טעונה, אף פעם לא משעמם. חנות האפליקציות של אפל הפכה ענקית. היא מכילה כיום 300,000 אפליקציות ומגלגלת שוק אפליקציות של מיליארד דולר תוך מספר שנים בודדות.

iPHONE

סיגריות דמה להפסקת עישון קיימות כבר הרבה שנים בשוק, אלא שעכשיו אפשר לדמות עישון גם באייפון... במקום השבוע באפ-סטור ממוקמת השבוע אפליקצית iSmoke 4 Free. הגרסה החינמית תאפשר לכם לעשן דרך מקטרת, הגרסה המלאה, שמחירה 99 סנט, תאפשר לכם לבחור את כלי העישון, צבע העשן וגם את צורתו (גולגולות, לבבות, כוכבים וכו'). בהצלחה.

אפליקציות
 אפליקציות

באחד הטורים האחרונים כתבתי על הבהלה לפלאש באייפון. לאחר שהעלו את האפליקציה לאפסטור והורידו אותה עוד באותו היום עקב אי עמידה בעומס הביקושים, Skyfire שוב בחנות עם אפליקצייה המותאמת לאייפון (מקום 5 באפליקציות בתשלום) ולאייפד (מקום 1 באפליקציות בתשלום). על ידי הורדת האפליקציה ותשלום של 2.99 דולר באייפון ו-4.99 דולר באייפד תוכלו לגלוש דרך הדפדפן של Skyfire ולצפות בתכני פלאש. בהחלט שווה את הכסף, למרות שאין תמיכה מלאה בכלל התכנים.

במקום ה-12 בחנות, אפליקצייה ישראלית - ערוץ בייביBabyTV . נציין לטובה את שם האפליקציה, שנכתב בעברית ובאנגלית יחד ומאפשר חיפוש יעיל ומהיר בחנות האפליקציות. האפליקציה עובדת במודל פרימיום הפופולרי לאחרונה באפליקציות הישראליות - כל תוכנית מאפשרת טעימה מאחד הפרקים, אם ילדכם אינו מסתפק בכך תוכלו לרכוש את כל הפרקים מאותה הסדרה עבור 99 סנט ל-60 ימים או לעשות מנוי ב-2.99 דולר ל-60, לכל תכני הערוץ באפליקציה ללא הגבלה.

הערה על הממשק: לא פעם נתתי לאחיינים שלי לצפות בתכנים דרך האייפון ובכל פעם הם לחצו על איזה מקש שגרם להפסקת הצפייה. באפליקצייה של ערוץ בייבי חשבו גם על זה ועל מנת להפסיק את השידור יש ללחוץ במשך מספר שניות על הדבורה הקטנה בצד, מה שמאפשר לחיצות ונגיעות במסך ללא הפסקת השידור. יופי של התאמת הממשק למשתמשים הצעירים.

מחוץ לדירוג 25 האפליקציות המובילות, אפשר למצוא את LinkedIN, הרשת החברתית העסקית שמשיקה גרסה נוספת לאפליקצייה לאייפון (מקום 10 בקטגוריית Social). האפליקציה דומה במבנה שלה לאפליקציית פייסבוק ומאפשרת פיצ'ר נוסף להעברת תכנים בעזרת בלוטות' מאייפון לאייפון, הנקרא In Person. שווה.

iPad

וויקיפדיה הוציאה גרסה חדשה לאפליקציית האייפד שלה - WIKIpanion - המאפשרת לחפש מידע בנוגע לביטויים ונושאים שונים. בעמוד הראשי אפשר למצוא מה קרה היום לפני מספר שנים וגם את "הידעת?" הקלאסי. גם באפליקציה, מאפשרים וויקיפדיה לקבל ביטויים אקראיים על ידי הקשה על Random Page.

גם השבוע, אני מוסיפה כאן QR קוד לסריקה עם אפליקציית Happy New Year חינמית לערב הסילבסטר עם קאונטר עד ה-00:00 ב-31.12.10. ה-QR ניתן להורדה דרך האייפון בלבד. מורידים אפליקציית סריקת QR code, מפעילים אותה, מכוונים לעבר הריבוע המכיל בתוכו קידוד ומקבלים מסר מידי - הפעם, כאמור, קישור לאפליקצייה. שתהיה שנה אזרחית מוצלחת!

אפליקציות
 אפליקציות

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com