אושרה תוכנית המלון של נצבא במושבה הגרמנית בחיפה

התוכנית להקמת מלון בן 300 חדרים אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה ■ ‏שטחה של התוכנית כ-14 דונם בהיקפי בנייה של 15 אלף מ"ר

תוכניתה של חברת נצבא, שבשליטת קובי מימון, להקמת מלון בן 300 חדרים במושבה הגרמנית בחיפה, אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה.

‏כזכור, ב-2008 פורסם ב"גלובס" כי נצבא מתכננת להקים מלון בצד המזרחי של שדרות בן גוריון שבמושבה הגרמנית, המתאפיינת בבניינים טמפלרים, וזאת במסגרת תוכנית שאושרה בוועדה לשימור אתרים של עיריית חיפה. בשטח התוכנית, שבבעלותה של נצבא, פעלה עד שנות ה-70 תחנה של אגד.

‏שטחה של התוכנית כ-14 דונם בהיקפי בנייה של 15 אלף מ"ר הכוללים שטח שמיועד למלון מעל קומה מסחרית בחזית ושטח שמיועד למעונות סטודנטים ותא שטח לבניין ציבורי ובו שני מבנים לציבור בחלק האחורי. גובה המבנים משתנה ונע בין 16 ל-23 מטר.

‏אופי הבנייה הותאם לרוח הבנייה הטמפלרית במושבה הגרמנית. במסגרת זו הפרויקט, בתכנונו של משרד מן-שנער אדריכלים, שם דגש על אלמנטים אדריכליים, חומרי בנייה וחיפויים שדומים באופיים לאופי ההיסטורי של האזור.

המלון של נצבא במושבה הגרמנית בחיפה / קרדיט: מן-שנער אדריכלים
 המלון של נצבא במושבה הגרמנית בחיפה / קרדיט: מן-שנער אדריכלים

‏לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לצד אישור המלון של נצבא נמצאים היום 10 מלונות בוטיק חדשים ברחבי חיפה בשלבי תכנון.

‏הוא הוסיף כי "התיירות בחיפה מהווה את אחד האדנים החשובים והמרכזיים של העיר ומשאב כלכלי חשוב. אנחנו משווקים את חיפה כמרכזו של מטרופולין התיירות של צפון ישראל תוך ניצול האטרקציות הרבות והמגוונות הקיימות בעיר ובסביבתה. תוצאותיה של מדיניות זו באים לידי ביטוי הן במספר בתי המלון הנבנים בעיר והן באחוז תפוסת בתי המלון הקיימים שהוא מהגובהים בארץ".