שטייניץ: "לוויתן הוא ברכה - בתנאי שנקבל חלק מתאים"

שר האוצר התכוון בראיון בערוץ 2 למיסוי תמלוגי הגז למדינה: "רמת המיסוי מקובלת בכל העולם ואין סיבה שישראל תהיה חריגה" ■ נתניהו: "יום גדול לישראל, יום לאופטימיות גדולה"

בהמשך להודעה הדרמטית היום על מציאת 16 TCF גז טבעי בקידוח "לוויתן" בישראל, מה שהופך את המדינה למעצמת גז, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ לא מאחרים לברך ולהגיב.

נתניהו אמר הערב (ד') לכתבים בכנסת, כי "ביום שבו אנו מתבשרים על לוויתן גז ענק, מעבירים תקציב דו שנתי שני, ושמודיעים שכלכלת ישראל צמחה מהר יותר מכלכלות המערב, וייצרה 100 אלף מקומות עבודה - זה יום גדול לישראל, יום לאופטימיות גדולה לשנה הבאה".

שטייניץ אמר בראיון בחדשות ערוץ 2, כי "המשמעות של ליוויתן היא מבורכת - ברכה לעם ולמדינת ישראל, וזאת בתנאי שנשכיל לקבל את החלק המתאים מהמאגר למדינה ולאזרחים". בזאת, שר האוצר התכוון כידוע לסאגה המתמשכת בעניין מיסוי תמלוגי הגז כפי שנדונה בוועדת ששינסקי.

לדבריו, "רמת המיסוי על התמלוגים מקובלת בכל העולם ואין סיבה שישראל תהיה חריגה באופן קיצוני. גם ראש הממשלה נתניהו נתן גיבוי מלא להקמת ועדת ששינסקי ואני בטוח שכל האזרחים מבינים את חשיבותה". הוא הוסיף, כי "גם ב-OECD מבינים את חשיבות התמלוגים למדינה מתגליות הגז, והם בירכו".