אירופה נעלה בירידות במסחר דליל: "כולם בחופש"

הייצור בסין התרחב בדצמבר, אך בקצב האיטי ביותר שנרשם בשלושה החודשים האחרונים ■ הניקיי היפני איבד 1.1%

אירופה נעלה את המסחר בירידות שערים לאחר שמגמה מעורבת אפיינה את רוב יום המסחר בבורסות אירופה (ה'), ביום המסחר האחרון המלא לשנת 2010. "המסחר דליל מאוד וכולם בחופשה או רוצים כבר לצאת לחופשה", ציין אחד הסוחרים בלונדון. ירידות בוול סטריט גררו גם את אירופה לירידות.

בזירת המאקרו, מחירי הבתים והדירות בבריטניה צפויים לרדת בשנת 2011, כך מעריכים מרבית הבנקאים ומתווכי הנדל"ן שהשתתפו בסקר של בלומברג. הממוצע של 23 בנקים, חברות תיווך ונדל"ן הוא לירידה של 2.5% במחירי הבתים בממלכה ב-2011, המשך ישיר למגמה של החודשים האחרונים. "מחירי הדירות והבתים בממלכה ימשיכו לרדת כנראה בעתיד הנראה לעין. הקונים מהססים על רקע הקיצוץ החד בהוצאות הממשלה ושיעור האבטלה הגבוה. יש חוסר ודאות גבוה מאוד וזה מפחיד", אמר דיוויד נייס, מנהל ברשת סוכנויות תיווך לנדל"ן בבריטניה.

מדד בטחון הצרכן צנח לשפל של 4 חודשים בדצמבר, לאחר שראש הממשלה דיוויד קמרון הכריז על תוכנית לקיצוץ כ-330 אלף במספר המשרות הממשלתיות. מספר המובטלים צפוי לעלות בשנה הבאה לכ-3 מיליון איש לעומת כ-2.5 מיליון כיום.

בורסות אסיה נסחרו הבוקר במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה חיובית בוול סטריט אמש. הבורסה היפנית רשמה ירידות שערים בהובלת המניות היצואניות שנחלשו עקב התחזקות הין מול הדולר.

"המסחר היום הוא סימבולי לכל השנה שעומדת להסתיים", אמר נוריהירו פוג'יטו מ-Mitsubishi UFJ מורגן סטנלי. "כולם מוכרים בגלל הין החזק", לדבריו. בסין פורסם היום כי הייצור התרחב בחודש דצמבר, אך בקצב האיטי ביותר שנרשם בשלושה החודשים האחרונים. מדד מנהלי הרכש הסיני ירד ל-54.4 נק' לעומת 55.3 נק' בנובמבר.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.2% ביום מסחר רגוע ודליל, משולל נתוני מאקרו או דיווחים של חברות. ה-S&P 500 ממשיך בכיוון לרשום את העלייה החודשית החדה ביותר שנרשמה בחודש דצמבר מאז 1991 על רקע ספקולציות של המשקיעים באשר לעלייה בקצב הצמיחה הכלכלית בשנה הבאה. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על פתיחה חיובית היום, והחוזים העתידיים באירופה מאותתים על פתיחה מעורבת.

בין היצואניות הגדולות ביפן, נציין גם את יצרניות הרכב שמגיבות בשלילה להתחזקות הין. בין המניות הבולטות נזכיר את הונדה , שנחלשה ביפן, Mitsubishi Motors , מאזדה , וטויוטה .