הכסף בדרך לאפריקה? לאומי פרטנרס נכנסה לכביש 6

חלקה של לאומי פרטנרס בשותפות המוגבלת יעמוד על כ-19.5%, תמורת השקעה בסך של כ-127 מיליון שקל

לאומי פרטנרס חתמה אתמול (ד') על הסכם להקמת שותפות מוגבלת (ת.ש.י דרכים שותפות מוגבלת), אשר תשקיע בפרויקט כביש חוצה ישראל (כביש 6), ובכלל זה תשקיע בדרך ארץ הייווייז.

לפי ההסכם, יעמוד חלקה של לאומי פרטנרס בשותפות המוגבלת על כ-19.5%, תמורת השקעה בסך של כ-127 מיליון שקל. עוד התחייבה לאומי פרטנרס, להשקיע השקעה נוספת אם וכאשר תמומשנה הערבויות הבנקאיות שהוצאו למדינה בקשר עם הפרויקט, וזאת עד לסך מקסימלי של כ-68 מיליון שקל.

השותף הכללי בשותפות הינו תשתיות ישראל ניהול 1 בשליטת S.T.G. Investments Ltd., ירון קסטנבאום וחברת הביטוח הראל. השותפים המוגבלים בשותפות הינם גופים מוסדיים ובהם לאומי פרטנרס וכן חברה בבעלות מלאה של קרן תשתיות ישראל.

את המו"מ מטעם לאומי פרטנרס ניהלו סמנכ"ל החברה והיועצת המשפטית הראשית עו"ד מיכל רבינוביץ' ומנהל ההשקעות הראשי עו"ד ורו"ח סער אבנרי. בהסכם נקבעו תנאים מתלים להשלמת העסקה.

נזכיר כי שלשום הגישו החשב הכללי לשעבר ירון זליכה, ודני מריאן, שכיהן בעבר כסמנכ"ל באפריקה ישראל תביעה בסך של 11.6 מיליון שקל נגד הקבוצה. בסה"כ דורשים זליכה ומריאן כ-20 מיליון שקל דמי תיווך בעסקה. הצד הקונה בעסקה צפוי לשלם את הסכום הדרוש.

התביעה הוגשה בשל סירובה של אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, לשלם את חלקה בדמי התיווך בעסקת דרך ארץ, זכיינית כביש 6. מלבד כתב התביעה הגישו השניים בקשה לצו עיקול זמני, על התמורה, בהיקף של 475 מיליון שקל, שאותה צפויה לקבל אפריקה ישראל מהרוכשות.

זליכה ומריאן כותבים בבקשה, כי אם לא יינתן צו העיקול, "קיים סיכון ממשי וכבד כי כספים אלו 'ייבלעו' וישמשו לפירעון חובותיה הכבדים של אפריקה". השניים מדגישים, כי הבקשה לא נועדה לסכל את העסקה, אלא לייחד את הכספים המגיעים להם מתוך כספי העסקה, שהם הביאו לביצועה.

בכתב התביעה מפרטים השניים כיצד הגיעו לסכום האמור: היקף העסקה (הכולל שתי הלוואות בהיקף של כ-25 מיליון שקל, שהעמידה אפריקה ישראל לדרך ארץ ולקבוצת Aecon) הגיע לכ-500 מיליון שקל; יחד עם היקף העמלה, שנקבעה על 2% מסך היקף המכירה ובתוספת מע"מ, מתקבל סכום התביעה - 11.6 מיליון שקל כאמור.