פסגות: לנצל העליות ולצאת מ'לוויתן' עכשיו - אבנר ודלק קידוחים יירדו 26%; "נסחרות כאילו אין ששינסקי"

ביום שלאחר ההכרזה על התגלית - בבית השקעות לא מתרשמים וקובעים תשואת חסר למניות השותפות - "נסחרות בהתאם לתרחיש המניח אי שינוי במשטר המס" ■ שווי המאגר לפי פסגות - 5.3 מיליארד דולר ■ "לנצל עליות לצמצום החזקה" ■ ומה עם רציו? המניה "נעלמה" מהסקירה

"אבנר , דלק קידוחים ודלק אנרגיה צפיות לרדת ב-26%" - זוהי השורה התחתונה הנובעת מסקירה מיוחדת על שותפויות הגז הטבעי שמפרסם הבוקר בית ההשקעות "פסגות".

מחלקת המחקר של הבנק קובעת לאבנר מחיר יעד של 1.92 שקל בלבד, לדלק קידוחים מחיר יעד של 10.56 שקל, ולדלק אנרגיה - 1092.

באשר למניית קבוצת דלק משאירים בפסגות המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 839 לעומת 942 בבורסה של תל אביב הבוקר.

"התגלית שהינה הגדולה ביותר בעולם במים עמוקים בעשור האחרון, מחזקת את הביטחון בפוטנציאל תגליות נוספות וצפויה להוביל את המשק הישראלי לעידן של יצוא", כותבים בבית ההשקעות כשהם מעלים את הערכת השווי של לוויתן מ-3.8 מיליארד דולר ל-5.3 מיליארד.

"ביחס להערכת השווי המקורית, הורדה ריבית ההיוון ל 13% אולם השלכות המלצות ועדת שישנסקי שוקללו חלקית (50%)", מוסיפים שם ואומרים: "יצוין כי תחת משטר המס הנוכחי מוערך שווי המאגר בכ 6.5 מיליארד דולר".

בפסגות כותבים עוד באופן ברור כי משקיעי המניות אינם לוקחים בחשבון את השפעותיה הצפויות של ועדת ששינסקי: "בפועל החברות נסחרות בהתאם לתרחיש המניח אי שינוי במשטר המס", כותבים שם. עוד מבהירים: "לאור האמור לעיל אנו משמרים את המלצות תשואת החסר וממליצים לנצל עליות לצמצום אחזקה".

ומה עם אלה המתעקשים להשקיע בלוויתן? לאלה ממליצים בפסגות להיחשף רק דרך קבוצת דלק "לאור העובדה שבה טמון כרגע דיסקאונט סחיר בשיעור של 7%".

בשורה התחתונה מסכמים האנליסטים שם: "להערכתנו הרמות כיום מהוות הזדמנות מימוש נוחה. התמחור בשוק מגלם ציפיות לתגליות נוספות והפעם של נפט, אולם מתעלם מסיכונים משמעותיים כדוגמת השלכות שינוי משטר המס".

נזכיר כי אתמול פירסם אנליסט האנרגיה של IBI, גיל בשן, סקירה בה טען כי אין סיבה לעליות נוספות במניות הסקטור: "קשה להאמין שהכמויות לאחר הקידוחים המאמתים יוכפלו כפי שהתרחש בקידוח "תמר"", כתב בשן אשר המליץ גם הוא לנצל את העליות במניות הסקטור כדי לממש את ההחזקות בהן.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, אמר אמש: "לוויתן כבר לא רק סימני גז אלא תגלית מסחרית ענקית. מדובר באבן דרך חשובה המפחיתה את הסיכון במניות, מאחר שנפל התרחיש למציאת לוויתן קטן". על פי הסקירה שפירסם, "בשלב זה תמחור מניות שותפויות לוויתן יושפע בעיקר ממידת יישום המלצות ששינסקי ומהבהרות לגבי המודל העסקי".

אתמול דיווחו השותפות הישראליות לקידוח - דלק קידוחים, אבנר ורציו - כי מאגר "לוויתן" מכיל כ-16 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי. מדובר בכמות הכפולה מזו שנמצאה בתגלית "תמר". "במסגרת הקידוח נתגלו בשכבת המטרה חולות מאגר באיכות טובה מאוד, המכילות גז טבעי, בעובי כולל (נטו) של לפחות 67 מטר במספר שכבות שונות", נכתב בהודעת השותפויות הישראליות. לפי השותפות, מדובר ב"תגלית הגז הגדולה ביותר בעולם במים עמוקים.