מזוז על הרשעת קצב: "נדחו טענותיו בדבר רדיפה ועלילה"

היועמ"ש לשעבר מני מזוז היה מי שניסח את טיוטת האישום המקורית נגד קצב, היה זה שחתם על הסדר הטיעון המקל ב-2007 וזה שששב והגיש ב-2009 את כתב האישום נגדו בגין אונס

מני מזוז, ששימש כיועץ המשפטי לממשלה בעת שנחשפה פרשת משה קצב, הגיב היום (ה') על הרשעתו של נשיא המדינה לשעבר בשורת עבירות מין.

כזכור, מזוז היה מי שניסח את טיוטת כתב האישום המקורית נגד קצב, היה זה שחתם על הסדר הטיעון המקל ב-2007, ולאחר שקצב ביטל את הסדר הטיעון, הוא זה שהגיש ב-2009 את כתב האישום ששב והאשים את קצב באונס.

לדברי מזוז, "יום בו מורשע נשיא המדינה לשעבר בביצוע עבירות פליליות, ובוודאי בעבירות מין חמורות, הוא יום עצוב לחברה הישראלית, אך זהו גם יום הנושא מסר חשוב ומעודד, שהחברה הישראלית מתמודדת, ללא מורא, עם תופעות חמורות של ניצול שררה ושחיתות אישית, כמו גם עם תופעות של שחיתות שלטונית".

מזוז הביע סיפוק מ"החלטת בית המשפט, אשר הרשיע את קצב בעיקרי העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בכך קיבל בית המשפט את עמדת התביעה ודחה את טענות קצב בדבר רדיפה ובדבר עלילה".

לדבריו, "הכרעת הדין שניתנה היום על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב בפרשה זו מבטאת את המורכבות הרבה של הפרשה ואת האתגר החריג והקשה עימו נאלצה התביעה להתמודד בפרשה סבוכה זו, אשר למרות כל הקשיים, המהפכים והמכשולים שהוצבו בדרך, היא הובלה בנחישות עד למיצוייה בבית המשפט.

"נקיטת ההליכים בפרשה זו והכרעת הדין שניתנה היום על-ידי בית המשפט מהווים מסר חשוב כי גופן וכבודן של נשים אינו הפקר, וכי החוק בעניין זה ייאכף בקפידה, ללא משוא-פנים, נגד כל עבריין וגם נגד אנשי שררה, יהא מעמדם רם ונישא ככל שיהא".

מזוז הוסיף כי הוא "מברך את צוות הפרקליטים שניהל את ההליכים בבית המשפט - עו"ד רונית עמיאל ועו"ד נסים מרום - כמו גם את כל הצוות שעשה במלאכה מורכבת זו, בפרקליטות ובמשטרת ישראל - על העבודה המקצועית לעילא ועל המסירות האישית בניהול וליווי הליכים אלה".