ראשי הרשויות: שביתת ענק ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון

השביתה תכלול לראשונה גם את קבלני השירותים למיניהם, כך שלא יהיה איסוף אשפה גם ברשויות שבהן הניקיון מתבצע על ידי עובדי קבלן

ראשי הרשויות מאיימים לפתוח ביום א' הקרוב באחת השביתות הגדולות שידע אי פעם השלטון המקומי בישראל. השביתה תכלול לראשונה גם את קבלני השירותים למיניהם, כך שלא יהיה איסוף אשפה גם ברשויות שבהן הניקיון מתבצע על ידי עובדי קבלן.

כל השירותים המוניציפליים ישבתו, לרבות בתי הספר ושירותי הרווחה. הנהגים בערים הגדולות יכולים להתנחם בכך שלא יחולקו דוחות חניה בתקופת השביתה.

ראשי הרשויות מוחים על כך שחרף כל הפניות שלהם לראש הממשלה ולשרי הפנים והאוצר, לא נענה אפילו סעיף אחד מהדרישות שהציגו. הדרישה העיקרית היא לתוספת תקציב בגין שחיקה, הן בתקציב הרשויות והן במענקי האיזון לרשויות חלשות, ודרישה מרכזית נוספת היא לפרק את תאגידי המים שהוקמו זה מכבר ולהחזיר את השליטה על תעריפי המים לידי הרשויות - תעריפים שהתייקרו ב-33% בתוך שנתיים.

"הרשויות המקומיות בישראל יוצאות לשביתה מהגדולות שידע השלטון המקומי בישראל", נמסר היום ממרכז השלטון המקומי, בראשות שלמה בוחבוט.

"אנו יוצאים לשביתה בכוחות מאוחדים. ערים גדולות וקטנות, מועצות מקומיות יהודיות, ערביות, דרוזיות ומועצות אזוריות. אנו נחושים להשיג עבור תושבינו את המגיע להם בדין, לקבל את השירותים שאנו כשלטון מקומי מחויבים להם, ולהיות מסוגלים לאפשר לעובדי הרשויות המקומיות לקבל את שקיבלו עובדי המגזר הציבורי במדינת ישראל (תוספת שכר של 6.25%, ש.נ)", הוסיפו בשלטון המקומי.

בוחבוט אמר היום: "השביתה נועדה למנוע את הרס החינוך הממלכתי ולמנוע את העלאת הארנונה בדומה לייקור המים פי שלושה ע"י הממשלה. זה המאבק למען כיסם הפרטי של תושבי ישראל. ממשלת ישראל שולחת יד עמוקה לכיסיהם של האזרחים, ומבקשת מראשי הרשויות להיות קבלני הביצוע שלה. עד כאן. לא נסכים לכך".