אפריקה מגורים תשלם קנס בגובה 240 אלף ש' לרשות ני"ע

רשות ני"ע: "ניתן ע"י החברה מידע שגוי בדו"ח המתקן" ■ החברה דיווחה על הגדלת החזקות בעל בעל עניין שבעקבותיה ירדו החזקות הציבור מתחת לנדרש

אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל דיווחה לבורסה על קנס שהוטל עליה מצד הרשות לניירות ערך בסך 240 אלף שקל.

הרשות לניירות ערך הטילה על החברה את הקנס בשל מידע שגוי שמסרה בדו"ח מתקן: אפריקה מגורים דיווחה על הגדלת החזקות של אחד מבעלי העניין בחברה, בעקבות זאת ירדו ההחזקות הציבור בחברה למתחת לתנאים המחייבים את החברה בכדי להיכלל במדד ת"א-100.

מניות החברה נכללו במדד ת"א-100 עד לתאריך 30.6.2010, שיעור ההחזקות הציבור צריך להיות 25% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה כדי להיכלל במדד זה. החברה דיווחלה על השינוי בהחזקות בעלי עניין בתאריך 16.6.2010 בעקבות פעולה זו, כאמור, החזקות הציבור ירדו מתחת לנדרש במסגרת התנאים שקבעה הבורסה.

בהמשך לפניית הבורסה, החברה פרסמה דו"ח מתקן ביום 20.6.2010 ובו שינתה את המועד המתויין בטופס ליום 16.6.2010. החברה ציינה כי סיבת התיקון היא טעות סופר. למחרת היום, הודיעה הבורסה לחברה על אי התאמה בין תאריך השינוי שפרסמה החברה לבין התאריך שבו בוצעו הפעולות בפועל.לאחר מכן, פרסמה החברה דו"ח מתקן נוסף וסיבת התיקון ששנכתבה בו: "אי הבנה ביחס לנתון".

לטענת הרשות לניירות ערך ניתן ע"י החברה מידע שגוי , מטעה ולא נכון בכל הנוגע לתאריך השינוי בהחזקת בעל העניין. "חומרתה של ההפרה היא במשמעותה ובמצג שעלול היה לנבוע מהתנהלות החברה בעניין המשך הכללת מניותיה במדד ת"א-100וכפועל יוצא על הסחירות במניותיה ועל מעמדה בשוק ההון".