אסטה לה ויסטה בייבי: שוורצנגר מפנה את כס מושל קליפורניה

תקופת כהונתו התאפיינה בגידול בגירעונות ובזינוק באבטלה בקליפורניה ■ לשוורצנגר הוצעו הצעות רבות מהעולם העסקי ומתחום הבידור, אך הוא טרם החליט על הצעד הבא

ארנולד שוורצנגר, מושל קליפורניה הרפובליקני, יפרד מחר (ב') מתפקידו לאחר 7 שנים בהם ניהל את המדינה בעלת האוכלוסיה הגדולה ביותר בארה"ב. גם לאוהביו הגדולים של שוורצנגר יהיה קשה להגן עליו: סקרי הפופולריות שלו נפלו ל-22%, האבטלה בקליפורניה גבוהה מהממוצע בארה"ב ועומדת על 12.4% והגירעון של קליפורניה עולה על 28 מיליארד דולר.

פרט להצעות פוליטיות, למושל הפורש בן ה-63 הוצעו הצעות רבות ומגוונות, מכיוונם של התאגידים השונים, אילי הנדל"ן ומהתחום ממנו הגיע, תעשיית הסרטים בהוליווד. אך במסיבת הפרידה שקיים בחודש שעבר עמד שוורצנגר על כך כי לא יחליט דבר וכי אין לו תוכניות בטרם יעביר את הכס ליורשו הדמוקרט, ג'רי בראון.

רבות מהטלטלות שפקדו את ממשלו של שוורצנגר היו מחוץ ליכולת השליטה שלו. קליפורניה סבלה בתקופתו מבצורת קשה וממושכת, המדינה נפגעה קשה מהמיתון, מאחר שמרבית הכנסות הממשל בקליפורניה נבעו ממסים על נכסים ומתיירות. ועם זאת ב"לוס אנגלס טיימס" טוענים כי הממשל של קליפורניה כשל בכל הרמות, ממשבר החשמל ועד השחיתות הפושה במכרזי המדינה, מצבם הקשה של בתי הספר ברחבי המדינה, והגירעון שאינו מפסיק לגדול.

רבים מאמינים כי שוורצנגר יעזוב את הפוליטיקה המפלגתית וישתמש בכוח ההשפעה שלו על מנת לתמוך במספר מועמדים. עם זאת יאן הלפרין, כותב הביוגרפיה הלא רשמית של שוורצנגר מאמין כי יתכן שעיניו נשואות לכס הפוליטי האולטימטיבי - בבית הלבן. "אני בהחלט חושב כי הוא ינסה לתקן את החוקה כך שיורשה למי שלא נולד בארה"ב לכהן בה כנשיא. אם מישהו יכול לעשות את זה, זה ארנולד שוורצנגר. אני מאמין שזה יהיה הצעד הבא שלו לאחר עזיבתו את משרד המושל".