המעו"ף טיפס לשיא; רציו זינקה ב-3.9% לקראת ששינסקי

היום ב-17:00 יוגש הדוח הסופי במשרד האוצר ■ הערכות: המלצות ששינסקי ירוככו; מאבק בין שטייניץ ולנדאו על החרגת "תמר" ■ "ענף הפקת האנרגיה ייתן תשואה עודפת גם ב-2011"

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום (ב') במגמה חיובית והמדדים המובילים נסחרו במשך מרבית היום ברמות שיא של כל הזמנים. למרות החלשות מסויימת בשעתיים האחרונות של המסחר, הצליח המעו"ף לסגור ברמת שיא חדש - 1,335 נקודות. מדד הנדל"ן הוביל את השוק עם זינוק של קרוב ל-2%. השוק כולו דרוך לקראת פרסום המסקנות הסופיות של ועדת ששינסקי - היום ב-17:00. באסיה ובאירופה נפתחה שנת 2011 ברגל ימין וגם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על פתיחת מסחר חיובית היום בניו יורק. המחזור הסתכם בכ-1.87 מיליארד שקל.

משרד האוצר הודיע היום על כינוס מסיבת עיתונאים בשעה 17:00 לשם הצגת הדוח הסופי של ועדת ששינסקי לבחינת משטר התמלוגים והמסים על תגליות הגז בישראל. כזכור, המלצות הביניים פורסמו בחודש נובמבר והוועדה המליצה להגדיל את חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתמלוגי הנפט והגז לשני שלישים, לעומת שליש היום. עם זאת, "גלובס" חשף כי המלצות הוועדה ירוככו וככל הנראה חלקה של הממשלה יעמוד על 55%-60%, ולא על כ-66% כפי שנקבע בהמלצות הביניים.

התנודתיות במניות מגזר חיפושי הגז נמשכת. לאחר שנפלו אתמול בשיעורים חדים רשמו היום רציו , אבנר , דלק קידוחים המחזיקות ב"לוויתן" יחד עם ישראמקו המחזיקה ב"תמר" וגם מניותיהן של שותפויות נוספות שיושפעו מהחלטות ועדת ששינסקי ובהן גם מודיעין , גבעות ואחרות עליות מרשימות.

אמש נחשף ב"גלובס" כי סביב הדוח הסופי של ועדת ששינסקי מתחולל מאבק מר בין שר האוצר יובל שטייניץ לבין שר התשתיות עוזי לנדאו בנקודה של החרגת קידוח "תמר". לנדאו, אשר תומך בהחרגת התגלית מ-2009, מאיים לצרף לדוח דעת מיעוט של אנשי משרדו, אשר לפי החששות תעקר את המסקנות ותקל על הגשת בג"ץ נגדן. והיום, ברגע האחרון לפני הגשת מסקנות הוועדה הצטרף למתנגדים גם הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, יעקב מימרן, הנציג השני של משרד התשתיות בוועדת ששינסקי. בכך מיישרים קו נציגי משרד התשתיות בוועדה עם עמדת השר שלהם, עוזי לנדאו. נציגיו של לנדאו יגישו חוו"ד מיעוט, שתסלול לתשובה דרך לבג"צ אשר יוכל לשמש את המחזיקים בשותפויות, לדוגמא, את יצחק תשובה.

דן הלמן: "ענף הפקת האנרגיה ייתן תשואה עודפת גם ב-2011"

דן הלמן מבית ההשקעות הלמן-אלדובי מעריך בשיחה עם "גלובס" כי גם ב-2011 ענף הפקת האנרגיה ייתן תשואה עודפת על השוק מ-2 סיבות עיקריות: ראשית, רמת הוודאות בשוק תגדל לאחר ועדת ששינסקי, תוכניות עבודה ב"לוויתן" ועוד. שנית, החשיבות של "לוויתן" היא שהוא בא ומוכיח ש"תמר" לא הייתה תגלית מקרית וכנראה שבמים מול חופי ישראל יש המון גז, ואולי נפט.

ברמת המאקרו אומר הלמן כי "המשק צפוי לצמוח השנה בכ-3.5% כך שאנחנו ממליצים להשקיע במניות כמו רמי לוי ואחרות שמתרכזות בישראל. אנחנו מאמינים גם בענף הביומד ובמניות כמו פרוטליקס שהוצאנו עליהם כבר שתי המלצות ואנחנו מחזיקים אותה בקרן הזדמנות ישראלי".

"גם ענף הבנקים נראה מבטיח משתי סיבות: העלאת הריביות תעניק רוח גבית לבנקים. צריך לזכור גם שהבנקים הם ראי של הכלכלה. בנוסף, הם גם יחזרו לחלק דיבידנדים ובסופו של דבר גופים מוסדיים אוהבים, ובצדק, דיבידנדים כך שהם יגדילו כנראה השקעות בבנקים", מוסיף הלמן.

גבעות משלשלת לקופה 28 מיליון שקל

אפריקה המשיכה לזנק לאחר שעלתה אתמול בכמעט 5% ברקע הודעתה על פירעון מוקדם של אג"ח מסדרה כ"ה בהיקף 1.08 מיליארד שקל, ועל הקטנת חוב הסולו שלה מ-10.2 מיליארד שקל ל-3.4 מיליארד שקל תוך שנתיים וחצי.

מנכ"ל בנק דיסקונט החדש ראובן שפיגל, אשר נכנס רק שלשום לתפקידו החדש, לא מבזבז זמן: ההנהלה החליטה לפטר 200 עובדי מחשב שהועסקו על ידי חברות קבלן.

אלביט מערכות דיווחה כי תרכוש בתמורה ל-18 מיליון דולר את חברת פניני חוכמה טכנולוגיות מתקדמות.

טאואר המשיכה להיסחר ברקע ההודעה של משרד התמ"ת, אשר אישר את בקשת החברה להשקיע 420 מיליון דולר בהרחבת המתקן שלה, FAB2, במגדל העמק. המדינה אישרה מענק בגובה 150 מיליון שקל.

גבעות הודיעה כי כתבי האופציות מסדרה 12 מומשו במלואן, והמחזיקים בהן הזרימו לקופת שותפות חיפושי הנפט סך של 28 מיליון שקל.

מג'יק דיווחה היום על הרחבת נוכחותה בטורקיה באמצעות מפיץ חדש, אשר התחייב להפיץ את מוצרי התוכנה של החברה ברחבי טורקיה בהיקף מינימלי של 700 אלף דולר שהם כ-2.5 מיליון שקל ב-3 השנים הבאות.

מניית נובה הגיבה לדיווח כי קרן תעוזה מימשה מניות נובה בסך של 12 מיליון שקל ובמחיר ממוצע של 8 דולר למניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]