העדכון האוטומטי בשכר המינימום יעמוד על 40 שקל בלבד

זאת, בניגוד לטענות עמיר פרץ - כך עולה מנתונים של הביטוח הלאומי ■ המשמעות: התוספת האפקטיבית של ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים ביולי - 210 שקל

קצבאות הביטוח הלאומי יעלו ב-2.3% החל מחודש ינואר 2011, כך הודיע היום (ב') המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, קצבאות הזקנה והשאירים גדלות ב-2% נוספים מעבר לעדכון המדד. קצבאות המוסד לביטוח לאומי מעודכנות כל שנה, בשיעור עליית המדד השנתי - סה"כ גידול של כ-4.3%.

השכר הממוצע שיעביר הביטוח הלאומי עומד על 8,190 שקל (גידול של 3.9%), שכר המינימום הנובע ממנו, שאמור להתעדכן באפריל, עומד על 3,890 שקל (גידול של 1%). משמעות הדבר, היא כי שכר המינימום יתעדכן בחודש אפריל ל-3,890 שקל בחודש, ולא 3,960 כפי שטען עמיר פרץ. מכך נובע, כי התוספת האפקטיבית בחודש יולי תהיה 210 שקל ורמתו של השכר החודשי תעמוד על 4,100 שקל ביולי.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, מסרה היום שבחודש ינואר 2011 הושלמה הפעימה השלישית והאחרונה בהעלאת הקצבאות, כהשלמה לתהליך שהחל באוגוסט 2009 ומסתכם בסה"כ בהעלאה של 7.3%.

דומיניסיני הדגישה שהביטוח הלאומי התנגד נחרצות להצעה שעלתה בחוק ההסדרים לעדכון מופחת של הקצבאות, והוסיפה שטוב שההצעה הזאת התבטלה, משום שלשמירה על רמת הקצבאות ולעדכונן יש חשיבות רבה עבור אזרחים רבים התלויים בהן למחייתם.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג, אומר "שהתוספת לקצבאות הזקנה מעבר לעדכון, כמו התוספת הצפויה לקצבאות הילדים מכוח חוק ההסדרים, יסייעו למשפחות להתמודד עם גל העליות המדאיג במחירי המים, החשמל והמזון, הגידול בקצבאות הוא כלי חיוני למאבק בעוני".