מגדל שוקי הון: "קנו דלק קידוחים, רציו וישראמקו"

(עדכונים שוטפים) - ערן יונגר: "מחיר יעד לרציו - 61 אגורות" ■ דויטשה בנק ממשיך להמליץ "קנייה" על ישראמקו - מחיר יעד 67 אגורות ■ ירון זר: קנו דלק קידוחים, אבנר וישראמקו

בבוקר (ג') שאחרי פרסום הדוח הסופי של ועדת ששינסקי, מתייחסים במגדל שוקי הון להמלצות. האנליסט ערן יונגר מעריך כי ההמתנה למסקנות הסופיות של הוועדה הייתה כדאית וממליץ להיחשף לסקטור הגז באמצעות החזקה בשותפויות דלק קידוחים , רציו וישראמקו . כמו כן, מעדיף יונגר חשיפה ל"לוויתן" הן מבחינת המיסוי והן מבחינת האופציה על הנפט, כשהוא מעדיף את קבוצת דלק על דלק אנרגיה .

יונגר מעלה המלצתו לקבוצת דלק ל"קנייה" מ"החזק" במחיר יעד של 1,084 שקל למניה - עלייה של 17%. לדלק קידוחים מוצמדת המלצת "קנייה" לעומת המלצה קודמת של "החזק" במחיר יעד של 16 שקל ליחידת השתתפות - עלייה של 17%. אבנר נותרת בהמלצת "החזק" עם העלאת מחיר יעד ל-2.7 שקל ליחידה.

ישראמקו נותרת בהמלצת "קנייה" אך מחיר היעד עולה ל-55 אגורות ליחידה, זינוק של 20%. יונגר מתחיל לסקר את רציו בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 61 אגורות ליחידה, עלייה של 17%.

ירון זר: קנו דלק קידוחים, אבנר וישראמקו

האנליסט ירון זר מכלל פיננסים מעריך היום מעריך כי תמצית הדוח הסופי בשילוב חוות דעת המיעוט של משרד התשתיות מפתיעים לחיוב בהיבט של המשקיעים.

זר ממציין כי הדוח הסופי מהווה ריכוך משמעותי ביחס לדוח הביניים, במיוחד בנוגע ל"ים תטיס" ול"תמר". הוא מעריך עוד כי המלצות ועדת ששינסקי כנראה ימותנו עוד במגרש הפוליטי.

לסיכום, ממשיך זר, האנליסט האופטימי בשוק לאורך זמן, להיות אופטימי לגבי מניות שותפויות הגז הגדולות. זר ממשיך להעדיף החזקה בשותפויות על פני החזקה בחברות האם - דלק קידוחים, אבנר וישראמקו הן המועדפות להחזקה.

דויטשה בנק: ישראמקו ל-67 אגורות

בדויטשה בנק מתייחסים לשותפות ישראמקו, אשר מהווה את השותפות ה"מזוקקת" יותר של קידוח "תמר". בסקירה מיוחדת שהגיעה ל"גלובס" מציין האנליסט ריצ'רד גוסו את "הטיפול המיוחד" שקיבל מאגר "תמר" במסגרת הדוח הסופי וממשיך להעניק למניית ישראמקו המלצת "קנייה" במחיר יעד של 67 אגורות ליה"ש, זינוק חד של כ-54% לעומת מחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב.

עוד מציינים בדויטשה בנק את דרך החתחתים שיעבור עכשיו הדוח במשעולי הפוליטיקה הישראלית, למרות שהצהרתו של שר האוצר יובל שטייניץ כי הטיפול בתמלוגי הנפט והגז יסתיים תוך חודשים ספורים.

בן זאב: "המקדח דיבר יפה והוא עוד יכול לדבר אם יימצא נפט ב'לוויתן'"

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, מעריך בשיחה מיוחדת עם "גלובס" כי ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי רוככו, בדיוק כפי שהומלץ בדוחות קודמים של כלל פיננסים.

"אני רואה ירידה בחלק המדינה לממוצע של 57% ועל 'תמר' הוא יירד עוד יותר. צריך לקרוא בין השורות את הדרג הפוליטי: השותפויות ישלמו מס לפי החלטת הממשלה ולא ששינסקי. יש פה עוד דיון פוליטי שהוא לא פשוט בכלל", ציין בן זאב.

בן זאב הוסיף כי "המקדח דיבר יפה והוא עוד יכול לדבר יפה אם יימצא נפט ב'לוויתן'. ההסתברויות נמוכות אבל לא אפס. יש בשבוע האחרון הקטנה כפולה ומשמעותית של הסיכון: ראשית, תגילת 'לוויתן' משבוע שעבר ושנית המלצות מרוככות מאוד של ועדת ששינסקי".

לסיכום השיחה, מזהיר בן זאב: "משקיעים, אשר מחזיקים החזקת חסר משמעותית בסקטור הגז, עלולים למצוא עצמם רודפים אחר המניות ב-2011".

פסגות: יישום ההמלצות צפוי להוביל לפגיעה דרמטית בשווי המאגרים

גם בפסגות מעריכים כי מסקנות הוועדה אינן סוף פסוק והתהליך עובר לזירה הפוליטית ונראה שעוד צפויות מהמורות רבות בדרך. האנליסט טל שיריזלי מציין, כי "ההמלצות אמנם מרוככות, אולם יישומן המלא עדיין צפוי להוביל לפגיעה דרמטית בשווי המאגרים ביחס למצב הנוכחי ולתרחיש המגולם במחירי ני"ע של שותפויות הגז".