סוף עידן: פרטנר ושלמור-אבנון-עמיחי נפרדים

בפגישה שנערכה הבוקר בין יעקב קדמי, מנהל השיווק של פרטנר, לגדעון עמיחי, מבעלי שלמור, הודיע קדמי על הפסקת ההתקשרות עם המשרד, שמלווה את החברה מיום השקתה בישראל

דרמה בענף הפרסום: חברת פרטנר הודיעה היום (ג') למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי על הפסקת ההתקשרות עימו - כך נודע ל"גלובס". הבוקר נפגש יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק, המדיה והתוכן של פרטנר, עם גדעון עמיחי, מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי, והודיע לו על הפסקת ההתקשרות.

מדובר במהלך דרמטי, שכן שלמור-אבנון-עמיחי מלווה את פרטנר מיום השקת החברה בישראל, והוא מזוהה אולי יותר מכל עם יצירת המותג בישראל. העבודות שהמשרד ייצר עבור פרטנר זכו לא אחת לפרסים בארץ ובעולם.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בחודשים האחרונים עבר חתול שחור בין פרטנר לשלמור, בין היתר על רקע כניסתו של יעקב קדמי לתפקיד. קדמי ראה באופן ביקורתי את העבודה הפרסומית שנעשתה בשנתיים האחרונות לחברה. כפועל יוצא מכך שונתה ההתנהלות מול שלמור, והוא כמעט ולא ייצר קמפיינים לפרטנר בתקופה האחרונה.

מי יהיה היורש של שלמור?

בנוסף ניהל קדמי מהלכים להתקשרות עם משרד פרסום אחר. כפי שנחשף ב"גלובס", מהלך מתקדם נוצר מול JWT ישראל. יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT, נמנה בעבר עם הבכירים בשלמור-אבנון-עמיחי ועבד בצמוד לקדמי. המגעים הופסקו כאשר לתפקיד המנכ"ל נכנס יעקב גלברד, אולם לא מן הנמנע כי כעת הם יתעוררו מחדש.

JWT ישראל איננו המשרד היחיד שעשוי למצוא את עצמו בתוך מערך הפרסום של פרטנר: כך למשל גיל סמסונוב, שנחשב מקורב ביותר לשרים גלעד ארדן ומשה כחלון, סלל את דרכו בחודשים האחרונים לאילן בן-דב, בעלי פרטנר, איתו הוא עובד בנושאים אחרים, וליעקב קדמי, איתו הוא מצוי בקשרי ידידות.

גליקמן-נטלר-סמסונוב, שנתפס בעבר כמשרד בינוני, קיבל כבר מזמן לגיטימציה של משרד גדול יחסית, הבשל להתמודד על תקציב מעין זה. בשלב זה אחראי גליקמן על תקציב הפרסום של מירס, אבל יש להניח שאם תקציב פרטנר יוצע להם, הם יתקשו להגיד לא.

ויש את ענבר-מרחב-שקד, שינסו כנראה לסלול את דרכם לנתח בתקציב פרטנר, באמצעות הקשר החברי של ספי שקד ואילן בן-דב.

טוען נוסף לכתר יהיה בוודאי יהושע TBWA, שאין לו אמנם קשרים אישיים ברורים לתקציב פרטנר, אך גודלו וניסיונו בתקשורת - כמי שנמנה בעבר עפ מערך המשרדים של קבוצת בזק - עושים אותו מועמד שוודאי לא יתעלמו ממנו.

על מערך הפרסום של פרטנר נמנה גם משרד הפרסום ראובני-פרידן. בשלב זה נשארת ההתקשרות עם המשרד בתוקף, וההתקשרות עימו איננה מופסקת.

אובדן תקציב פרטנר הינו אובדן לא פשוט לשלמור-אבנון-עמיחי, הן מבחינה תקציבית והן מבחינה תדמיתית. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המשרד ניהל עבור פרטנר בשנת 2008 היקפי פרסום של כ-13 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים; ב-2009 ניהל המשרד עבור החברה היקפי פרסום של כ-32.3 מיליון דולר, שהם כ-9 מיליון דולר במחירים ריאליים; וב-2010 צנחו היקפי הפרסום שנוהלו באמצעות המשרד חזרה ל-13 מיליון דולר.

פרטנר אישרה את הידיעה. יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק, התוכן ומנועי הצמיחה, אמר בתגובה כי הוא "מודה למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי על תרומתו הגדולה לחברה החל מיום הקמתה, פעילותו המוצלחת בבניית המותג המוביל בשוק התקשורת בישראל והשותפות המבורכת במהלך השנים.

"החשיבה המקורית, הקמפיינים והמוצרים תרמו למובלותה של פרטנר בעולם הפרסום ככלל ובענף התקשורת בפרט. אנחנו מאחלים לשלמור-אבנון-עמיחי הצלחה גדולה בהמשך הדרך".

רמי שלמור, מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי, מסר בתגובה: "אנחנו גאים בעובדה שהיינו חלק מדור המייסדים של פרטנר ושהיינו שותפים למהלך היסטורי ששינה את פני ענף התקשורת בישראל. היינו שותפים בהובלת החברה להישגים עסקיים מדהימים ולמעמד של חברת הסלולר מספר 1 במדינה.

"היינו גם שותפים למיצובה של החברה כחברה מן המוערכות ביותר בארץ ולמותג התקשורת מספר 1 לאורך השנים. ברצוננו להודות לחברת פרטנר ולהנהלותיה לדורותיהם על החוויה יוצאת הדופן שהוענקה לנו לאורך השנים בעבודה המשותפת וביצירה יוצאת הדופן שניתנה לנו הזכות הגדולה להיות שותפים לה".