ענני תקשורת נקנסה ב-200 אלף שקל על תוכן שיווקי

ב-2010 הטילה מועצת הכבלים והלוויין 11 קנסות תוכן שיווקי בסך כולל של כ-1.1 מיליון שקל

מועצת הכבלים והלוויין הטילה שני עיצומים כספיים על פרסומת אסורה בערוצי הלייף סטייל של חברת ענני תקשורת בכבלים ובלוויין. מדובר בשני קנסות בגובה של 100.8 אלף שקל כל אחד - על ערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות.

עיצומים אלה מתווספים ל-9 עיצומים נוספים שהטילה מועצת הכבלים והלוויין בשנת 2010, ואשר הסך הכולל שלהם מגיע ל-1.1 מיליון שקל.

הקנסות מוטלים למעשה על חברות הכבלים והלוויין, שהן המשדרות את הערוצים והן למעשה המפוקחות על-ידי המועצה בראשותו של ניצן חן. החברות הן הבוחרות האם לשרשר את העיצום לחברה המפיקה את הערוצים, במקרה זה ענני תקשורת.

ההפרה הקשורה בערוץ הבריאות אירעה בתוכנית שנקראה "דרך הגב", שם לפי מועצת הכבלים היתה חשיפה מוגזמת לחברת ד"ר גב. במספר פרקים של התוכנית שודרה בהם פרסומת אגב, וקודמו ענייני החברה בניגוד לכללים. בתוכנית אחת נכנסה המנחה לחנות של ד"ר גב, שם קיבלה הסבר על ישיבה ושינה נכונה מפי בכירים בחברה, כאשר לוגו החברה גלוי וברור וכך גם מוצרי החברה.

ערוץ החיים הטובים עשה דבר דומה, כאשר במשך מספר פרקי התוכנית "התחלות חדשות" ביקרה המנחה בחוות בריאות בגליל, שם היא ראיינה את בעל החווה ששיבח את החווה ואת השירותים שהיא מעניקה.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר בתגובה ל"גלובס", כי "לצד העשייה המבורכת של ערוצים אלה, המועצה פועלת באמצעות אגף הפיקוח שלה כנגד המגמה המתמשכת של הכללת תוכן שיווקי כחלק אינטגרלי, כביכול, ממהלך התוכנית. פעילות זו עומדת בניגוד לכללי התקשורת שהמועצה מקפידה על אכיפתה".

מענני תקשורת נמסר כי "אנו פועלים על-פי כל כללי הרגולציה".