יש שריף חדש בעיר

גולדהאר פיקח הרבה יותר מהפראייר שעשו אותו. הוא נפטר ממלכודת אבי נמני, שחירבה את מכבי בשנים האחרונות. הוא בעצם הצהיר שהוא כאן כדי להישאר, עד שמכבי תרמוס את הליגה

1. אומרים שאדם פיקח יודע לצאת מהמלכודות שאדם חכם מלכתחילה לא היה נופל אליהן. כנראה שמיטש גולדהאר פיקח הרבה יותר מהפראייר שעשו אותו. אתמול (ג') הוא יצא באופן סופי ורשמי מהמלכודת שקוראים לה אבי נמני, מלכודת שחירבה את המועדון הזה בשנים האחרונות. אם היה חכם, היה מבצע את הזעזוע המתבקש כבר בתחילת העונה ואולי חוסך כמה שקלים ממסע הקניות שאליו יצא נמני בקיץ.

נמני קיבל השנה מגולדהאר תקציב שיא במונחים ישראלים - 100 מיליון שקל. כל שחקן שהמנג'ר רק רצה הוא קיבל. בהתחשב בתנאים המוקדמים האלו, הכישלון של נמני העונה הוא טוטאלי וקולוסאלי. 16 מחזורי ליגה חלפו, ומכבי לא הציגה אפילו משחק אחד ראוי. מנטלית, נמני בנה קבוצה מפוחדת וחסרת שיניים, שהפסידה בכל שלושת "משחקי העונה" שלה (פעמיים מול מכבי חיפה ועוד פעם אחת בדרבי). מול 5 הקבוצות האחרות שנמצאות כרגע במקומות הראשונים בטבלה, מכבי צברה נקודה אחת בלבד מתוך 18 אפשריות. זה עלוב.

יצחקי, עטר, קולאוטי, ראנגלוב, אבידור, יניב עזרן. כל כך הרבה חלוצים יש במכבי העונה, וכל כך מעט תפוקה: מכבי כבשה רק 20 שערי ליגה השנה. 9 פחות מחיפה, 18 פחות מהפועל (וגם 10 פחות מעכו), עוד נתון שמדגים איך זורקים לפח 100 מיליון שקל.

בהחלטה להמר על יכולות האימון של נמני, גולדהאר נתן להפועל ת"א ומכבי חיפה לפתוח עליו פור בעונה הזאת. מי יודע אם המחליף של נמני בקרית שלום יצליח למזער את הנזק שכבר נעשה.

גולדהאר לא הבין דבר פשוט: אתה לא יכול לתת את מפתחות הכספת מלאת המזומנים למאמן שבשנים הקודמות, בכיסא המנג'ר או המאמן, דיבר על "בנייה לטווח ארוך וקידום צעירים" (ולא קידם אף צעיר ולא בנה כלום לטווח ארוך). מי שלא מצליח לסחור בסוסים, לא יכול בין-לילה להפוך למוכר פרארי ממולח.

2. האדם היחיד שיכול היה לקחת החלטה כל כך בומבסטית במכבי ת"א הוא גולדהאר.

כשלוני הרציקוביץ' העז להקשיב לניר קלינגר והעיף בקיץ 2003 את נמני השחקן ממכבי, הוא חפר לעצמו בור ממנו הוא כבר לא היה יכול לצאת. נמני טיפח את היחסים שלו עם אוהדיו במסירות אין-קץ במשך שנים, כשלא פספס אף חתונה או בר מצווה, ושידר מהכריזמה הנוטפת שלו לכל עבר. ברגע שלוני העיף אותו, האוהדים סימנו את לוני. משם הדרך של לוני אל מחוץ למועדון היתה קצרה.

את גולדהאר אף אחד לא יסמן. גולדהאר הוא לא לוני. אפילו אחרוני הגרופיות של נמני בשער 11 יבינו שגולדהאר מתכנן דברים גדולים למועדון הזה. הוא רוצה להפוך את הקבוצה הזאת לטובה ביותר בישראל, הוא הצהיר כבר שהוא רואה אותה מתמודדת בצ'מפיונס ליג. הכספים שהוא שפך על שחקנים כמו קולאוטי (משכורת של 600 אלף אירו נטו בעונה) ויצחקי (רכישה בשווי 2 מיליון דולר מבית"ר ירושלים) מעידים שלא מדובר רק על הצהרות.

נדמה שגולדהאר לא מתכוון לתת לשום דבר להפריע לו בדרך לרמיסת הליגה הישראלית. אפילו לא נמני. לאמביציות מהסוג הזה שמגיעות מקנדה יש בעברית רק תרגום אחד: מכביזם.

אם מישהו שואל את עצמו למה מכבי לקחה אליפות אחת בלבד ב-15 השנים האחרונות, מיטש גולדהאר הוא ההסבר. המכביסט האמיתי היחיד שהיה בנמצא הסתתר לו אי שם בקנדה.