הכונס לנכסי ניק לוין: לבטל את מכירת הווילה שלו; התמורה נמוכה מדי

אשתו של לוין: התמורה מעל למחיר השוק; בניגוד לנרמז - לא לקחתי שקל מהתמורה לכיסי

כונס הנכסים הישראלי לנכסיו של איש העסקים והברוקר האנגלי ניק לוין הגיש באחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להורות על ביטול עסקת מכירת הווילה של לוין בהרצליה-פיתוח, בנימוק כי היא נמכרה תמורת פחות מ-18 מיליון שקל - בעוד ששוויה הריאלי הוא בין 19 ל-21 מיליון שקל, ובכך נגרם הפסד לקופת הכינוס.

לחילופין מבקש הכונס, רו"ח אהרון זוהר, באמצעות בא-כוחו, עו"ד איתן ארז, כי בית המשפט יורה לבני-הזוג סטיב וסטפני שבת, שקנו את הווילה, לשלם 20 מיליון שקל תמורתה.

"כספים מתחת לשולחן"

בבקשתו טוען הכונס כי הוא יודע שהבנק הבינלאומי, שממנו נלקחה הלוואת המשכנתא לווילה, אדיש לחלוטין לגובה התמורה כל עוד המשכנתא מוחזרת, וכן כי הקונים חפצים לשלם מחיר נמוך ככל האפשר על הנכס. ואולם, לדבריו, קופת הכינוס מפסידה מכך.

בנוסף טוען הכונס כי עסקת מכירת הווילה נעשתה באופן לא תקין. לדבריו, "המכירה נעשתה במחשכים, בחדרי-חדרים וללא פרסום הזמנה להציע הצעות לרכישת הווילה".

כמו כן רומז הכונס בבקשתו כי ייתכן שקיימת אפשרות שחלק מהתמורה המלאה בעבור הווילה ניתנה לרעייתו של לוין, טרייסי, באופן לא כשר.

"המפסידים היחידים מכך שלא נערך מכרז מסודר למכירת הנכס הם קופת נכסי החייב וטרייסי לוין, אלא אם כן כמובן קיבלה טרייסי מהקונים תמורה נוספת 'מתחת לשולחן'", נכתב בבקשה.

בתגובה לבקשת הכונס טוענת טרייסי לוין, באמצעות עו"ד יוסי בנקל, כי בית המגורים נמכר בהתאם להצעה הגבוהה ביותר שנתקבלה, בסכום העולה על מחיר השוק שהוערך על-ידי מתווכים ושמאים, ועל כן בקשת הכונס צריכה להידחות על הסף.

עוד היא מדגישה כי "לא קיבלה במישרין או בעקיפין סכום כסף או טובת הנאה שלא בא זיכרם בהסכם, וכל תמורת המכירה הופקדה בנאמנות אצל באי-כוחה, שדיווחו על כך לכונס הנכסים".

בתחילת השבוע התיר בית המשפט בהליך נפרד לרו"ח לואיז בריטן, הנאמנת על נכסיו של לוין, לממש את נכסיו בישראל, הכוללים בין היתר דירה בעיר אילת הרשומה על שם הוריו ורכוש יוקרתי המצוי בווילה.

לוין הוא איש עסקים אנגלי יהודי שהסתבך בחובות אדירים וחייב לנושיו, כולל בישראל, לפי הערכות שונות, כ-200 מיליון ליש"ט. לוין נהג לשהות בישראל חודש בשנה, ושמו נודע ברבים בעקבות פרסומים, לפיהם הוא ניהל כספים עבור מוני פנאן, לשעבר מנהל מכבי תל-אביב בכדורסל, שהתאבד.