אתם בחרתם: 20 המניות הנרכשות ביותר בתיקי הגולשים

רשימת המניות הנרכשות ביותר בת"א מורכבת למדי, ומציגה גיוון רחב בטעמי ההשקעה של הגולשים, החל ממניות בנקים, תקשורת, נדל"ן וכלה במניות הגז

מדד הגולשים, המנהלים עשרות אלפי תיקי השקעות וירטואליים באתר "גלובס", מסמן וי גדול וחיובי על השנה החולפת. הביצועים היו מרשימים, והתיאבון לסיכון גדל בהתאם: הגולשים לא נרתעים ובוחרים לתיק גם מניות, קרנות נאמנות ותעודות סל המאופיינות בפרופיל סיכון גבוה.

עם זאת, נשמרת הריכוזיות בתיק ועיקרון הפיזור כמעט שלא בא לידי ביטוי. הטיית הבית ממשיכה לשחק תפקיד משמעותי בקרב הגולשים המעדיפים באופן ברור מניות ישראליות, ובהתאמה גם קרנות נאמנות ותעודות סל המשקיעות בנכסים בבורסה המקומית. מניות ת"א ממשיכות להוביל בהיקף הפעילות בתיקים לעומת מניות חו"ל.

מניית השנה מבחינת היקף הפעילות שבה, היא טבע , שהעסיקה את מרבית מנהלי התיקים בשנה החולפת בשאלה, האם היא שווה קנייה או שמא מכירה. טבע היא המניה הנמכרת והנרכשת ביותר כאחד בקרב הגולשים. בגזרת חו"ל נמצאה אפל כמניה הפעילה והנרכשת ביותר בתיקים.

נציין כי רשימת המניות הנרכשות ביותר בת"א מורכבת למדי, ומציגה גיוון רחב בטעמי ההשקעה של הגולשים, החל ממניות בנקים, תקשורת, נדל"ן וכלה במניות הגז.

בזירת קרנות הנאמנות נשמרה הדומיננטיות של הקרנות המשקיעות באפיק האג"ח במדיניות חלוקה של 20/80 או 10/90.

תעודות הסל מסתמנות כמצביעות על אופי השקעה שמרני, שכן בהן דומיננטיות אלו העוקבות אחר המדדים המובילים בת"א, בעיקר אחר ת"א 25. בקרב התעודות הנרכשות ביותר נמצאה תעודת חסר אחת בלבד.

11
 11