פישר: "בלי עין הרע, המשק הישראלי במצב טוב מאוד"

הנגיד נשא דברים בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ואמר כי השקל עשוי להמשיך להתחזק, ולפיכך על הייצואנים לגדר את הסיכונים שלהם

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר מזהיר מפני התחזקות נוספת של השקל וממליץ לייצואנים לגדר את הסיכונים שלהם, אולם הוא הדגיש כי לא ניתן לצפות מראש את המגמה בשער החליפין.

"בדיעבד תמיד אנשים חכמים", אמר פישר בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. "יש לי תחושות בטן וניתוחים לגבי העתיד; מעניין שיש אנשים שמחליטים להנחות עצמם על פי תחושות הבטן שלהם. אי אפשר לדעת מה יהיה שער החליפין בשנה הבאה. ברור שיש הסתברות מסויימת שהמגמה תשתנה, ויש גם הסתברות שהמגמה לא תשתנה".

פישר הבהיר כי בנק ישראל לא יפסיק לרכוש דולרים: "בנק ישראל לא אדיש לשער החליפין ואנחנו נמשיך לעקוב אחריו. אנחנו לא נמתח קו בחול ונבצע קיבוע מלאכותי של שער חליפין מסוים. המשק האמריקני נמצא רק באמצע הדרך בטיפול במשבר האשראי. יש שם עדיין אי ודאות למרות שבזמן הקצר המצב עשוי להשתפר".

הנגיד אמר שהסיבה העיקרית להתחזקות השקל הינה איתנות המשק הישראלי, מה שגורם לזרימת הון פנימה למשק בשל השקעות זרות. "בלי עין הרע, המשק הישראלי נמצא במצב מאוד טוב. לגבי שנת 2011, הצמיחה צפויה לעמוד על 3.8% ואף יותר מכך. שבדיה היא המדינה היחידה ב-OECD שמציגה צמיחה גבוהה יותר".