"אני מתחרט על הרגע שנבחרתי להיות נשיא המדינה"

לקראת פתיחת משפטו נפגש משה קצב בסלון ביתו עם יובל יועז ופרס בפניו את המציאות כפי שהוא ורק הוא ראה ■ למה פוצץ את הפרשה? "נבהלתי שיפיצו שיש לי תינוק מחוץ לנישואים"

3 פעמים ביקרתי בביתו של משה קצב בקריית-מלאכי, במהלך תחקיר שערכתי לצורך כתיבת ספרי, "תיק קצב". הפעם הראשונה היתה לפגישת היכרות, שהוגדרה כשיחת רקע, בתחילת התחקיר, ב-2008. הפעמיים הנוספות היו במארס 2009, בהפרש של שבוע זו מזו. זה היה כשבועיים אחרי החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה דאז מני מזוז להגיש נגד קצב כתב אישום בעבירת אונס, וכ-10 ימים אחרי נאומו הפומבי השני, שאותו נשא בשידור חי ממתנ"ס בקריית-מלאכי, וכונה "מופע האימים 2".

כשהגעתי אליו, גיליתי להפתעתי כי קצב ואשתו גילה נמצאים בבית לבדם. ציפיתי שיבקש מעורכי הדין שלו או מיועץ התקשורת שלו להצטרף לשיחה. לבדו בסלון, בעוד גילה טורחת על הכיבוד במטבח, על ספות העור השחורות, השטיח המהוה והוויטרינות עמוסות חפצי היודאיקה, קצב נראה לפתע בודד. אפילו המעגל הפנימי שלו, המגונן, התמוסס ואיננו.

קצב היה טעון. מלא עזוז, נכון לקרב. לא זיהיתי אצלו שפיפות, עייפות או השלמה. עיניו רושפות, דיבורו תוקפני.

השיחה עמו היתה קשה לי. הגעתי אליה אחרי תחקיר של שנה בפרשה, הכרתי היטב את העובדות, כפי שקיבלו אישור בהכרעת הדין הנחרצת של בית המשפט המחוזי בשבוע שעבר, אלא שהוא התעקש לדבוק בעובדות סותרות, הפוכות. איך אפשר להתווכח עם מי שקורא ליום לילה ולא מוכן לאפשר לך לטעון אחרת.

התעקשתי, מתוך הרגשה שאם לא אנסה להחזיר את השיחה לפסים רציונליים - לא אמלא את תפקידי. קצב התרגז.

בסופו של דבר קיבלתי ממנו גירסה. גירסתו לכל האירועים, לכל החשדות, לאישומים ולטענות על אופן ההתנהלות שלו בפרשה.

הטייפ שלי היה מונח בינינו, בגלוי, על-פי כל כללי הטקס ביחס לראיונות. קטעים מסוימים מתוך הראיון פזורים בספר, חלק מההקלטות שודרו בימים האחרונים בערוצי הטלוויזיה.

בשבוע שעבר הכריע בית המשפט המחוזי בתל-אביב פה-אחד והרשיע את משה קצב, הנשיא השמיני של מדינת ישראל, בכל עבירות המין שבהן הואשם. גירסתו, שהשמיע בשיחות עמי ואשר פרס במהלך המשפט שנערך בדלתיים סגורות, נדחתה בבוז על-ידי השופטים. להלן עיקריה.

ההתייעצות עם נאמן

"התייעצתי עם יעקב נאמן עוד לפני דרישת הסחיטה. זה התחיל חודשיים-שלושה קודם. התייעצתי איתו, אני לא יודע מה לעשות, יש פה בחורה שכל הזמן לוחצת עליי, רוצה לבוא לעבוד בבית הנשיא, אני לא רוצה אותה, מתקשרת לעובדות, מאיימת על עובדים, אומרת שעובדות מנהלות אתי רומן, מפיצה שמועה שיש לי תינוק.

"נאמן היה בטוח שיש מניעים פוליטיים מאחורי הפרשה הזו. לי היה קשה לקבל את זה. זה לא שכנע אותי. הוא אמר: אתה חייב להתלונן לרשויות. הוא לא אמר לי להקליט אותה. הוא אמר, אתה חייב ללכת להתלונן. יש פה איומים קשים, הוא חושב שהרקע פוליטי. היה לי קשה לקבל את זה.

"ידעתי שהיא היתה פעילה בכנסים של ביבי נתניהו. חשבתי שהיא פשוט בחורה חולת רוח שהתאהבה אהבה נכזבת, נסעה לאמריקה, ועכשיו מנסה בכל דרך לחזור להיות בקרבתי. בדיוק מהסיבה הזו שהיא מאוהבת, אני לא רוצה. חששתי שבגלל שהיא מסובכת רגשית, לא רציתי שבבית הנשיא תסתובב בחורה שיש לה רגשות עזים כלפיי. כתבתי את כל השתלשלות העניינים, בכתב-יד, ונתתי לנאמן כדי שישמור אצלו בכספת".

המתנות מ-א' מבית הנשיא?

"שאני אבקש ממזכירה שאני לא מוכן לקבל אותה חזרה לבית הנשיא, שאני אבקש מפרחחית כזו שתביא לי מתנות? אם היא התבקשה להביא מתנה, יכלה להביא בושם, עניבה. זה עומד בניגוד לרצון שלי כי אני דחיתי הרבה פעמים מתנות שהביאו לי, אבל מפה ועד להביא ממחטות רקומות עם סימני לב ורוד, ולכתוב 'אוהבת אותך' כל יום יותר, איזו שטות זאת. איך אפשר בכלל להאמין לבלוף הזה שהיא נדרשה להביא מתנה.

"איפה היא ואיפה אני; אני לא מוכן לקבל אותה לבית הנשיא, אז אני אבקש ממנה מתנה? מה אני, מטומטם? לבקש ממנה מתנות? כשהיא מפיצה במקביל שיש לי תינוק מחוץ לנישואים ויש לי קשרים רומנטיים עם הדוברת וקשרים רומנטיים עם ל'? ושיש לי בקריית-מלאכי בעלת פרפומריה".

פגישת "הסחיטה"

"כשהיא באה אליי וראיתי שהיא סוחטת, אמרתי: בואי נעבור חדר, כי בחדר שהייתי איתה לא היה לי מכשיר הקלטה. הכנתי את עצמי לאפשרות שאני אצטרך איזושהי אסמכתא. לא חשבתי שהיא תבוא לדבר על כסף, חשבתי שהיא תדבר על ילד מחוץ לנישואים, שיש לי רומן עם זו, ויש לה הקלטות. לא ידעתי עדיין שהיא כל-כך מרחיקת לכת.

"פתאום ראיתי שהיא מדברת על חצי מיליון דולר. אמרתי, לא נעים פה, בואי ניכנס לחדר אחר. אמרתי, תמתיני שנייה בחוץ, כי הייתי צריך להפעיל את המכשיר, הקלטתי את השיחה כולה מאל"ף עד תי"ו.

"א' (מבית הנשיא) לא התכוונה מעולם ללכת למשטרה. היא רק רצתה לסחוט כסף. אני חששתי מכך שהיא תפיץ עליי שמועות על תינוק מחוץ לנישואים. נשיא שיש לו תינוק מחוץ לנישואים - זו הכותרת שעמדה לי מול העיניים. מזה אני נבהלתי. היא הקליטה לא כדי להתלונן, אלא כדי לסחוט.

"דוד ליבאי הזדעזע, ציון אמיר הזדעזע, ודיווחתי על זה למני מזוז, אמרתי לו שאני אעביר לו את הקלטת. הטענה על הטרדות מיניות בכלל לא עלתה בשיחות עם א'. היא דיברה על שידול לשיחות סקס. בהקלטות שהיא מסרה אין שום שיחות סקס".

חשיפת הפרשה

"השעון שעון קיץ. תפילת ערבית של מוצ"ש, היא אחרי החדשות. אני בדרך לבית-הכנסת, לא נוגע בטלפון, מטלפנים מערוץ 2 ומבקשים תגובה על מה שעומדים לשדר. מה אני צריך לעשות? התקשרו למאבטח הצמוד, לשב"כ.

"אני אומר 'לא מאשר ולא מכחיש', אומר שמעת לעת אני נפגש עם מזוז. והוא יוצא ביום ראשון בבוקר, בכנסת, מזמין צבא של עיתונאים, והוא אומר מ'שה קצב לא דיבר אמת'. ומאז איבדתי את התקשורת, כי כאשר יועץ משפטי אומר שנשיא המדינה שיקר - כבר לא יעזור לנשיא המדינה שום דבר, והתחיל לגלגל כדור שלג שעד היום מרסק אותי".

המוטיבציה של המתלוננות

"בשביל א' (מבית הנשיא) זה היה פסגת חייה, כפי שהיה ל-א' (ממשרד התיירות) וכפי שהיה ל-כ' (ממשרד התחבורה). להיות דוברת של שר התחבורה, או להיות רל"שית של שר התיירות או רל"ש של נשיא, זה פסגה. כשהן רצו לחזור לעבוד בבית הנשיא עם ההילה, ומאז לא הצליחו אצל שום אדם אחר להגיע למעמד כזה, כל-כך בכיר.

"כ' עבדה עם ביבי אבל לא הגיעה לאותו סטטוס. את כ' פיטרו מהרבה מקומות כי לא היתה טובה בתפקיד. הן לא הלכו להתלונן, לא הלכו לספר סיפורים, אבל כשבאה אליהן המשטרה אז ראו הזדמנות טובה על זה שלא קיבלתי אותן לעבוד בבית הנשיא".

הקשר הפוליטי להדיחו

"היה דיון בבג"ץ (שהגיש עו"ד יוסי פוקס). פוקס התמודד לכנסת מטעם מחנה נתניהו. גם א' (מבית הנשיא), א' (ממשרד התיירות) ו-כ' (ממשרד התחבורה) קשורות לביבי. הנה גם פוקס ביקש ממני להתפטר, והנה רץ לכנסת מטעם מחנה ביבי.

"אני לא מאשים את נתניהו, אני מציין עובדות. תעשה אתה את הפרשנות שלך. בשנה האחרונה לכהונתי לא היה מפגש אחד עם עיתונאים שלא שאלו אותי אם אני חוזר לפוליטיקה. 'ידיעות אחרונות' עשה סקר, וקיבלתי פופולריות של 71%, משתווה לנשיא בית המשפט העליון.

"הרהרתי בחזרה לפוליטיקה. שקלתי, לא החלטתי אם אני חוזר לפוליטיקה. אדם עם 24 שנות ניסיון בכנסת, 15 שנות ניסיון בממשלה כשר, חבר קבינט ביטחוני מתקופת שמיר, 7 שנים נשיא - זה מעיד יותר מכול על הסיכוי הטוב שלי להוות איום על הרבה מועמדים אחרים שהשתוקקו לתפקיד הזה. אני לא יכול להגיד לך שמישהו בליכוד יזם את הפרשה הזו, אבל היה חשש אצל רבים שאני אחזור לפוליטיקה".

טיוטת האישום באונס

"קיבלתי את זה בתדהמה. הייתי בטוח שעל בסיס חומר החקירה, העדויות, האמת שרק אני יודע אותה... היה לי קשה מאוד, יכול להיות שדמעות מילאו את עיניי. היה לי קשה לקבל הודעה חריפה גסה כזאת. יותר משהיא משפילה היא מעליבה.

"חשתי שהוא (מזוז) הולך עם קיבעון בראש, וכל החקירות של המשטרה הוכיחו לי את זה, כל ההצהרות שלו בעיתונות, ההדלפות. מזוז מיהר להסיק מסקנות עוד לפני שצוות החקירה בא לדיון ראשוני. כשמזוז נותן הכרזה כזו לתקשורת ערב קבלת דיווח ראשוני, הוא משפיע על העדים שבאו לאחר מכן להיחקר במשטרה.

"מזוז לא קרא את כל חומר החקירה, אלא הסתמך על מצגות. המצגות היו חלקיות, מגמתיות, המצגות התאימו לרוח המפקד של ראיונות מזוז לתקשורת. התאימו את המצגות לדברים שאמר מזוז לתקשורת.

"לא הייתי חייב לצאת לנבצרות. הודענו לבג"ץ את מה שהודענו למזוז, לא שבאנו לבג"ץ ואמרנו מתחייבים. הודעתי למזוז שעל-פי הנורמות שלי, אני קבעתי את זה לעצמי, לא יכול להיות שנשיא המדינה ימלא תפקיד מלא כשיש כוונה להגיש נגדו כתב אישום. לא הייתי חייב להודיע על נבצרות. אין חובה חוקית".

נאום האני מאשים

"זו היתה הפרידה שלי מהציבור. אמרתי את מה שהיה לי לומר. אני חושב שהפרשה שלי היא לא רק עניין אישי. פה התרסקו ערכי משפט. חזקת החפות התרסקה, אין לה שום תוקף.

"זה היה נאום שנוגע להתנהלות, לשיתוף-פעולה בין משטרה לתקשורת, דיברתי על התנהלותו של מזוז, שמסוכן שכך מתקבלות החלטות. לא תקפתי אותו, לא אמרתי מילה, לא הסכמתי להתראיין.

"ליבאי אמר שקשה לו עם זה, הבנתי שיש לחץ גדול של הברנז'ה עליו, כנראה גם בסביבה הפוליטית המשפטית שלו. אני רק יכול לומר שהוא נפגש פעמים אחדות בעניין שלי עם מזוז ושנדר בלעדי ציון אמיר. חיפשו הרבה זמן יועץ משפטי אחרי שרובינשטיין התמנה להיות שופט עליון. לא רצו לתת למני מזוז להיות היועץ המשפטי לממשלה".

האישום במעשה מגונה ב-ל'

"10 שניות זה לא חיבוק ממושך, מישהו עמד עם סטופר ומדד? אבל זה עדיין לא נגיעות. היא לא ראתה בזה הטרדה מינית. 'נסערת' זה תיאור של מישהו אחר. נרגשת אולי כן. בחורה שעובדת אתי 5 שנים, היתה אתי עשרות פעמים לבד בחדר, משך 5 שנים, אף פעם שום נגיעה, שום חיבוק, שום נשיקה.

"דווקא ביום-ההולדת ה-60 שלי, אני מחבק ומנשק, והיא לא אמרה בעדות שלה שהוא נישק אותי, אני אמרתי שאני נישקתי אותה, אני מודה לה על זה שעבדה קשה יותר מכל אחד אחר, פעם אחת חד-פעמי חיבוק ונשיקה.

"היא יצאה נרגשת, נכון. היא לא אומרת שזה שלילי, היא אומרת שהיתה נרגשת, אולי התרגשה מזה שנשיא המדינה חיבק ונישק אותה. לא יודע אם באופן חיובי, אבל לא באופן שלילי בכל אופן.

"אם בחורה בעצמה אומרת שלא היתה הטרדה מינית, מה אתם מתנפלים עליה? מה אתם רוצים ממנה? זה לא המקרה של החיילת של חיים רמון שהיא אומרת שכן היה. פה היא אומרת שלא היתה הטרדה מינית. אז מה אתם רוצים?".

האישום בשיבוש מהלכי משפט

"זה אחד הבלופים שהשתרשו בפרשה. המשטרה ראתה שהיא בוהה בחלל ריק, שהיא לא מצליחה. א' (מבית הנשיא) מתרסקת, א' (ממשרד התיירות) לא מספיק, הלכו ל-10 בחורות, אף אחת לא מדברת על הטרדה מינית. אז מה עושים?

"אני לא ידעתי ש-ל' נחקרה. לא היה שום הבדל בין גירסתה של ל' לגירסתי בנוגע להטרדה מינית, אז לא היה מקום לדבר על התיאום, הרי אין שום פער.

"ראיתי אותה באותו יום, אני ידעתי שעיתון 'הארץ' טרטר לה והציק לה, ו-ל' לא רצתה לשתף פעולה. כשראיתי אותה שאלתי, 'ממשיכים להטריד אותך, להציק לך', וראיתי אותה די מבולבלת, נסערת. היתה שיחה של דקה, לא יותר.

מה מסתבר בדיעבד? שבאותו בוקר, מה שלא ידעתי, היא היתה בחקירה משטרתית, והיתה מאוד נסערת מהחקירה. ובאותו יום היא הוזמנה פעם שנייה לפגישה עם הפרקליטות.

"היא היתה בלחץ נוראי. בדיוק בין שתי הפגישות האלה אני רואה אותה, אני שואל אותה אם ממשיכים להציק לך, ואני אומר לה ריבונו של עולם, מה עושים מנשיקה אחת על הלחי? את זה לקחה המשטרה ולקח מזוז והפכו את זה לשיבוש חקירה".

עסקת הטיעון

"בבוקר הייתי במשכן הנשיא בירושלים. מזוז היה בלחץ, הוא תדרך עיתונאים, והעין שלו היתה כל הזמן לעבר הדלת, חיכו לפקס. הדברים שהוא אמר בטלוויזיה קוממו אותי מאוד. אתה חותם על עסקת טיעון, איש לא כפה עליך, הסתבר שהראיות חלשות, אתה עומד שם ומחרף ומגדף את נשיא המדינה?

"התקשרו פלדמן ואמיר, אמרו כולם מחכים, ממש לא נעים. אמרתי, רבותיי, אני לא יכול לחתום, אני מודה שנגיעה בברך זו עבירה? אני לא יכול. בסוף חתמתי, המזכירה פקססה את זה.

"מדאגה לחיי משפחתי אמרתי די, לעזאזל הכול, נחתום ונגמור עם זה. הסכמתי לחתום על עבירה שלא עשיתי. מי היום לא נוגע ברגל, לא היו שם כוונות מיניות, לא היתה שום משמעות מינית. מה זה נשיקה בלחי, עם מזכירה שעובדת איתי 5 שנים, ביום-הולדת 60?

"ההודאה היתה במעשים שהם חסרי משמעות פלילית, אין להם שום תוקף פלילי. בסעודיה על עבירות כאלה לא מעמידים אדם לדין. אדם שמנשק פעם ראשונה מזכירה שעובדת איתו 5 שנים. נגיעה ברגל זו עבירת מין?"

העימות עם א' ממשרד התיירות

"עורכי הדין שלי לא היו בעד העימות, החלטתי בלי להיוועץ בהם. העימות היה טוב מאוד. היא לא שאלה כלום, לא העזה להסתכל לי אפילו פעם אחת בעיניים. אמרתי לסגלוביץ' (ראש אגף החקירות במשטרה), 'היא משקרת, לכן היא לא יכולה להסתכל לי בעיניים'. אז הוא אמר לה, 'תגידי לו, תסתכלי עליו'. היא מסתכלת, מורידה את הראש ואומרת, 'אתה אנסת'. היא נתנה גירסאות חדשות.

"הם הדליפו את מקום העימות. שאלתי את סגלוביץ', הבטחתם שהמקום יהיה דיסקרטי, הוא האשים את א'. אני די הושפלתי בכל הפרשה הזו, וזו היתה בשבילי עוד השפלה".

האחריות של מזוז

"מי שגלגל את כדור השלג, מי שיצר את הלינץ' התקשורתי, היה מני מזוז. שורש הרע, מי שהשפיע על העדים בהצהרות שלו, היה מזוז. כאשר התקשורת, הפרקליטות, המשטרה, כשעומד מזוז ואומר את הדברים האלה, האנשים שבאו יום אחרי ששמעו בכותרות ראשיות ובמהדורות חדשות את מה שמזוז אומר, אין ספק שהם יושבים בחדר החקירות ומנסים להתאים את עצמם.

"הוא שיקר לבג"ץ, שיקר לעיתונאים. הוא מקור הרע. הוא חשב שאחרי שנכשל עם 'האי היווני', וזכה לכאלה התקפות קשות של התקשורת, אמרו לו שהוא התבטל בפני ראש הממשלה. הוא רצה להוכיח שמול נשיא המדינה הוא גיבור ולא מתבטל, ופה יוכל להשיג הכשר מדעת הקהל והתקשורת, על כך שתקפו אותו על האי היווני".

"אני כל הקריירה הציבורית שלי הרגשתי שאני במבחן. כי אני בא מקריית-מלאכי, צמחתי מלמטה, ואני צריך כל הזמן להוכיח את עצמי. יכול להיות שגם מני מזוז, שבא מנתיבות, חי בתחושה הזאת. והוא ראה בפרשה שלי כמבחן קבלה בעיני אותם גורמים שנותנים לו הכשר, מועדון האליטות. שהוא מתגלה כתקיף ונחרץ נגד נשיא המדינה".

ההטבות הכספיות

"אם זה חוקי, אז חוקי, אז אל תבלבל לי במוח. הודיע לי החשב הכללי במכתב רשמי מה אני מקבל. אני לא רצתי ולא לחצתי ולא נלחמתי. אתה רוצה חוק נפרד למשה קצב? כשצחי הנגבי עומד למשפט ומקבל רכב ומשרד, ומתקיים משפט והוא נמצא בכנסת, יו"ר ועדה, לאף אחד אין מה להגיד. לאהוד אולמרט, שנגדו כבר יש הליכים משפטיים, הוסיפו לו מעבר למה שהחוק מתיר לשכה יותר מורחבת, אף אחד לא פוצה פה.

"אחרי שסיימתי את כהונתי כנשיא המדינה, קיבלתי לשכה מתחת לסטנדרט שמגיע לי, רכב מתחת לסטנדרט שמגיע לי. מגיע לי רכב ברמה שניתנת לשר, לא קיבלתי את זה. נתנו לי רכב שנפסל לשימוש אצל השופטת פרוקצ'יה. הזמינו 6 כלי רכב, נותנים לראומה ויצמן, לאורה הרצוג, הן מקבלות. משה קצב לא. מגיע לי? תיתנו. לא מגיע? אל תיתנו. פה נעשתה פעולה שרירותית בלתי חוקית, מכוונת נגדי, ולא נגד אף אחד אחר".

האפשרות שיבקש חנינה

"אפילו לא הרהרתי בזה. על מה חנינה? אני מאמין בחפותי. אני מרוסק, אני אחרי 3 שנים עם הוצאות כספיות אדירות, אנחנו לא עשירים. בבית הזה התחתנו, וגרים פה 40 שנה גילה ואני, אין לנו רכוש, נכסים. אף אחד לא היה עובר את מה שאני עובר ב-3 שנים.

"ואני מחזיק מעמד, אני לוחם ולא מוותר ולא מתקפל. אם הייתי חושש ממשהו לא הייתי מבטל את עסקת הטיעון, לא הייתי מתלונן נגד א' (מבית הנשיא) אצל מזוז. אם הייתי חושש, לא הייתי מפטר את א' (ממשרד התיירות). לא הייתי דוחה את הפניות הטלפוניות שלה.

"לא הקדשתי מחשבה לחנינה. אני הולך למאבק משפטי, ואני מאמין שאשאר זכאי. אני נאבק על חיי. אף אחד לא שואל ממתי המעלילות האלה צריכות יח"צן. האבסורד הזה שאף אחד לא מתקומם, מה זה, מערכת בחירות? אני נאבק על חיי, אני לקחתי יח"צן חצי שנה אחרי תחילת הפרשה. אני אומר לך, מישהו מממן את המערכה הזו נגדי".

המחשבות לחזור לפוליטיקה

"אתה לא רציני. אני מצטער שנכנסתי לפוליטיקה. אתה מדבר אתי על חזרה לפוליטיקה? אני מתחרט על הרגע שנבחרתי להיות נשיא המדינה. אלמלא הייתי הנשיא, את כל זה לא הייתי עובר. בוודאי שחלק מהבעיה זה שניצחתי את שמעון פרס.

"אין לי תוכניות, אין כוונות, אין לי מחשבות, 3 שנים מרביצים בי בזירת גלדיאטורים, אין אחד שלא חגג על דמי. אני איש ציבור, נבחרתי, ואני צריך לדווח לציבור מה קרה.

"זה נוגע לכל אזרח ואזרח מה שקרה לי. מה, זה רק עניין פרטי שלי? אני סיימתי את הפעילות הציבורית שלי, אבל אני חייב דין וחשבון לציבור".

היחסים עם גילה

"היחסים בתוך המשפחה נהדרים. המשפחה שלווה, רגועה, היחסים מצוינים, טובים, גילה תומכת לאורך כל הדרך, אנחנו חוגגים השנה 40 שנות נישואים, מעולם לא היה שום סכסוך. כל מה שפורסם שאי-פעם רבנו - הכול שקר. שרצתה להתגרש - לא היה ולא נברא.

"אנחנו משפחה שלווה, במקרים בודדים נעדרתי מהבית, 40 שנה שאני בפעילות ציבורית. היתה לי אפשרות לישון בבתי-מלון, לא נשארתי לישון בבתי-מלון, בנסיעות לחו"ל תמיד חזרתי בסופי שבוע לארץ. בדרך-כלל התלוותה אליי גילה.

"אני מאחל לילדים שלי ולבני-הזוג שלהם את אותה זוגיות שיש ביני ובין גילה. ברוך השם עברנו את הזעזוע הזה, זה קשה מאוד, עברנו ואנחנו עוברים אותו. אנחנו עדיין בעיצומה של הסערה והיחסים מצוינים".

גילה קצב מתערבת בשיחה: "גם תיק ברבנות לא פתחתי. אני מכחישה מכול וכול".