בן-אליעזר, עיני וברוש לשטייניץ: להסכים על שכר המינימום

בן-אליעזר: "ככל שנתרחק יותר מהבטחת ההכנסה - כך יהיה זה תמריץ לכניסה לשוק העבודה" ■ ברוש: "אין ספק שהמהלך הזה יקרה, אני רק מקווה שנהיה בהסכמה עם שר האוצר"

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נפגש הערב (ג') עם יו"ר הסתדרות העובדים הכללית עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בנושא העלאת שכר המינימום. בן אליעזר, עיני וברוש קראו לשר האוצר, יובל שטייניץ, להצטרף להסכמות בנושא שכר המינימום. שלושת הצדדים קראו בפתח הפגישה לשר האוצר להידברות בנושא העלאת שכר המינימום, בשל החשיבות החברתית הרבה של המהלך.

השר בן אליעזר אמר בסיומה של הפגישה כי ישקול את האפשרויות העומדות ברשותו, לרבות חקיקה או צו הרחבה. "כשר העבודה רואה במהלך הזה כקטליזטור לכניסה לתוך שוק העבודה ולא להפך; ככל שנתרחק יותר מהבטחת ההכנסה - כך יהיה זה תמריץ לכניסה לשוק העבודה".

"בשנה שעברה הצטרפנו ל-OECD ואף אירחנו את מזכיר הארגון ואני רוצה להזכיר לכולם שהיו לו הערות בנוגע לפערים בתוך החברה עצמה. הגיע הזמן שהממשלה תתחיל להסתכל פנימה ותראה בדיוק מה שקורה. אני מצפה משר האוצר, לא רק שלא ישים רגליים, אלא יצטרף ויהיה חלק מהבשורה שאנחנו מנסים להביא לציבור הישראלי ", הוסיף בן אליעזר.

שרגא ברוש: "אף אחד לא חושד בי שאני רוצה לבזבז כסף מכספי המעסיקים; אין ספק שהמהלך הזה יקרה, אני רק מקווה שנהיה בהסכמה עם שר האוצר. אף אחד מאיתנו לא אוהב לראות עובדים שמשתכרים 3,850 שקל ואנחנו מסתכלים להם יום יום בעיניים, מצד שני להוסיף את אותו הסכום באותו קצב עלייה שנוכל לעבוד בו כדי גם לא למוטט עסקים - אלא להיפך, לאפשר להם להתאושש בתקופה הכלכלית שאנו נמצאים בה".

עופר עיני: "פניתי לא פעם ולא פעמיים לשר האוצר להיות שותף להעלאת שכר המינימום העמדה שלהם הייתה אז שהם מתנגדים. גם ברגע זה אני שומע שמשרד האוצר מתנגד; בימים האחרונים היינו עדים לעליות מחירים בכל תחום, בדלק, במים. זו האוכלוסייה שאולי הכי קשה לה, שמרוויחה הכי מעט".

"אני חושב ששר האוצר, בהכירי אותו, בסופו של דבר איש רגיש חברתית וזו ההזדמנות להתעלות. אני חושב שהממשלה פה צריכה לשמש דוגמא לרגישות. הדבר המנצח יהיה כשגם המעסיקים, גם שר האוצר, גם שר התמ"ת וגם ההסתדרות, ואני מקווה שהממשלה כולה - יצטרפו להסכמה הזו ואולי זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען האוכלוסייה".