פרוטוקולי ה'פד' חושפים: ספקות כבדים לגבי תוכנית QE2

חברי ה'פד' מסרבים עדיין לבצע שינויים בתוכנית - הכלכלה האמריקנית לא מספיק חזקה ■ כמה חברים בוועדה ציינו כי הם זקוקים לעוד זמן בטרם ישקלו שינוי

מהפרוטוקול של דיוני הועדה לענייני השוק הפתוח שהתקיימה לאחרונה עולה כי מספר בכירים ב'פד' הביעו שוב את הסתייגותם מהרחבה המוניטרית השנייה ואמרו לעמיתיהם כי יש להם "ספקות כבדים למדי" לבצע שינויים בתוכנית QE2 לרכישת אג"ח בהיקף 600 מיליארד דולר. עדיין, רוב חברי הועדה סירבו לבצע כל שינוי בתוכנית.

חברי ה'פד' ציינו במהלך פגישתם באמצע דצמבר שהם כן רואים סימנים אופטימיים לשיפור התחזית הכלכלית, אך עדיין אינם מספיקים כדי לשנות את תוכנית הרחבת המוניטרית השנייה או היקף רכישת האג"ח.

התמונה הכוללת של הכלכלה האמריקנית עדיין נשארת מעט עגומה. הכלכלה האמריקנית עדיין נאבקת מול שוק הנדל"ן ה"חולה" וסובלת מרמת אבטלה גבוהה. "למרות החדשות הטובות בנוגע למצב הכלכלי, התרחיש הסביר ביותר הוא התאוששות הדרגתית ואיטית בשוק העבודה לקראת תעסוקה מקסימלית", נכתב בפרטוקולים.

כמה חברים בוועדה ציינו כי הם זקוקים לעוד זמן בטרם ישקלו שינוי בתוכנית. נזכיר כי ה'פד' יצאו בתוכנית לרכישת אג"ח בחודש יוני, בקצב של 75 מיליארד דולר בחודש.

גורמים רשמיים מסרו כי היו מספר סיבות מדוע תשואות האג"ח עלו מאז שה'פד' התחיל בתוכנית רכישות האג"ח, ולהערכתם הרכישות סייעו לשמור על תשואות האג"ח ברמות נמוכות יותר מאשר יכלו להגיע אליהן אחרת.