עכשיו זה רשמי: הכדורגל ההולנדי במשבר כלכלי

איינדהובן, פיינורד ואייאקס סיימו את עונת 2009/10 בהפסד כולל של 54.8 מיליון אירו; פ.ס.וו מנסה לחדש את שיתוף הפעולה עם פיליפס, שההסכם איתה מסתיים בסוף העונה

מצבו הכלכלי של הכדורגל ההולנדי ממשיך להיראות רע. פ.ס.וו איינדהובן - שסיימה את עונת 2009/10 עם גירעון של 17.5 מיליון אירו (אחרי שב-2008/09 רשמה רווח של 9 מיליון אירו) מתקשה למצוא מקורות מימון. "אין לנו בעיות נזילות בטווח הקצר, אבל לגבי הטווח הארוך אני מודאג", התבטא מנכ"ל המועדון ג'סטין סנדרס.

איינדהובן פועלת כרגע על חידוש הסכם הספונסרשיפ שלה עם ענקית האלקטרוניקה פיליפס, נותנת החסות הראשית של המועדון, שהחוזה איתה מסתיים בסוף העונה.

בשנתיים האחרונות לא הצליחה איינדהובן להעפיל לליגת האלופות, מה שמשפיע באופן ניכר על מאזניה. "אם אתה מגיע למפעל הזה במשך חמש או שש שנים ברציפות, אתה יכול לחיות גם בלי תמיכה נרחבת של ספונסרים", אמר סנדרס, "אבל כרגע זה לא המצב".

פ.ס.וו היא לא הקבוצה היחידה בליגה הבכירה בהולנד שנמצאת במצב כלכלי בעייתי. כל הגדולות בליגה סיימו את עונת 2009/10 עם הפסדים, כולל אייאקס (22.8 מיליון אירו), ופיינורד (14.5 מיליון אירו). כלל 36 המועדונים בשתי הליגות הבכירות בהולנד סיימו את העונה בהפסד של 71.8 מיליון אירו.