דיווח: נובל שוקלת הקמת מתקן LNG לייצוא הגז מ"לוויתן"

Fuel Fix: בניית צינורות ליצוא הגז יוצר סיכונים לא מבוטלים, כמו למשל חבלה בצינורות הארוכים שאמורים להוביל את הגז לצרכנים במדינות אירופה

בהנהלת נובל אנרג'י שוקלים להקים מתקן גז נוזלי (LNG) לצורך יצוא הגז הטבעי שהתגלה בפרוייקט לוויתן. כך מדווחים באתר Fuel Fix על פי ציטוט מדברי צ'ארלס דוידסון, מנכ"ל ויו"ר החברה.

בניית צינורות ליצוא הגז יוצר סיכונים לא מבוטלים, כמו למשל חבלה בצינורות הארוכים שאמורים להוביל את הגז לצרכנים במדינות אירופה. מנגד, בניית מתקן ליצוא גז טבעי נוזלי תמזער חלק מהסיכונים בפרוייקט.

על פי הדיווח, נובל שואפת לשלב שותפה אחת או יותר בפרוייקט השאפתני. נזכיר כי בפרוייקט לוויתן שותפות ביחד עם נובל גם אבנר ודלק קידוחים השייכות לקבוצת דלק ורציו .

במאגרי תמר ולוויתן ביחד קיים גז המוערך בקרוב ל-30 TCF, כמות שגדולה בהרבה מצרכי האנרגיה של ישראל בעשרות השנים הקרובות.

אתמול דיווחנו כי שבוע אחר פרסום תוצאות קידוח "לוויתן", לבנון דורשת מהאו"ם לפקח על סימון הגבולות הימיים של ישראל בקידוחי הגז והנפט: שר החוץ של לבנון, עלי שאמי, פנה בקריאה לאו"ם להגן על זכויות הטריטוריאליים של לבנון במזרח התיכון במקומות בהם ישראל מתכוונת לבצע קידוחי גז ונפט. עלי שאמי ביקש ממזכיר האו"ם, באן קי מון, להבטיח כי "ישראל לא מנצלת את השטח הימי של לבנון ואת הנפט הטמון במסגרת הטריטוריאלית של לבנון", כך נכתב במכתב ששלח שר החוץ הלבנוני.

"לבנון שלחה מפות לאו"ם שיאששו את טענותיה לגבי הגבולות הימיים של המדינה", נכתב במכתב ששיגר שר החוץ של לבנון למזכיר האו"ם. עוד נכתב כי "ניצול מקורות הטבעיים של לבנון מצד ישראל מהווה הפרה חמורה של החוקים הבינלאומיים ופגיעה בריבונות של לבנון".

כזכור, ביוני האחרון אמר דובר הפרלמנט הלבנוני כי קידוחי הגז של ישראל חורגים לשטחה של לבנון, בתגובה לדבריו הודיע שר התשתיות עוזי לנדאו כי תגליות הגז הן לחלוטין בגבולות שטחה של מדינת ישראל. אך באו"ם לא ממהרים להיענות לדרישות לבנון. לפי דיווח באתרי תקשורת ערביים, דובר האו"ם, מרטין נבירסקי, השיב לשאמי בטענה שאין בכוונתו להתערב בסכסוך הגז בין ישראל ללבנון. נבירסקי אמר כי האו"ם יישר קו עם כוחות יוניפיל השוהים בלבנון. "נעשה כל מה שיוניפיל אומרים לנו", אמר נבירסקי. לדבריו, החלטה 1701 של האו"ם "אינה כוללת שרטוט קווי הגבול הימיים. יש פה 2 דברים נפרדים: גבול יבשתי וגבולות ימיים".