מאבק על דירה בהרצליה: האב מת, הילדים מבקשים צו פינוי לאשתו השנייה

טוענים: "לא היתה לאבינו זכות להוריש לאשתו את חלקנו בדירה" ■ בנוסף לפינוי הדירה הם דורשים תשלום בגין דמי שימוש שנעשה בחלקם בדירה במשך 7 שנים, בסך 236 אלף שקל

לבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן הוגשה בקשה של שני אחים לפינוי מיידי של דירה בהרצליה, בה מתגוררת בת-זוגו של אביהם שנפטר. בנוסף לפינוי הדירה דורשים האחים תשלום בגין דמי שימוש שנעשה בחלקם בדירה במשך 7 שנים, בסך 236 אלף שקל.

לטענת האח והאחות, לא היה בסמכותו של האב שנפטר להוריש את חלקם בדירה לאשתו השנייה, ומכאן שמגוריה בנכס במשך 7 שנים מאז מותו של האב היו שלא כדין.

על-פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין רם אפרתי ופלורי ניסן ממשרד רם אפרתי, הדירה המדוברת היתה בבעלות הוריהם של התובעים עד למותה של האם ב-1997. בהיעדר צוואה של האם, ועל-פי חוק צו ירושה, האב ירש שלושה רבעים מהדירה, והילדים ירשו את הרבע הנותר.

לאחר מות האם הכיר האב אישה אחרת, לה נישא בשנת 2004, והאישה ושתי בנותיה עברו להתגורר עימו, וגם נותרו להתגורר בדירה לאחר מות האב בשנת 2007.

לאחר מות האב מימשה בת-זוגו צוואה, עליה החתימה, לטענת הילדים, את האב, ולפיה היא תוכל להמשיך ולגור בדירה לאחר מותו ולכל חייה, זאת בעוד הבעלות על הדירה עוברת למעשה לשני ילדיו.

במשך 7 שנים מאז מות האב לא היו האחים מודעים כלל לזכויותיהם בדירה, הן מכוח היותם יורשי רבע ממנה עוד בחיי האב, ולא כל שכן כיורשיו המלאים לאחר מותו. העובדות בדבר זכויותיהם בדירה נודעו להם רק באקראי, בשיחה עם ידיד המשפחה עמם חלקו לאחרונה, לטענתם, "את תחושותיהם הקשות בשל סילוקם מחייה של אשת האב עם מותו".

האחים טוענים כי לאב לא היתה כל זכות לצוות על זכות מגורים לאישה בדירה, כיוון שלא התבקשה הסכמתם בהיותם בעלי רבע ממנה. לטענתם, עובדה זו אף מתחזקת עם פטירת האב והפיכת שני האחים לבעלי 100% בבעלות על הנכס.

וכך, לטענתם, "בעוד אשת האב נהנית שלא בדין ממגורים בנכס לא לה - מתגורר האח בדירה שכורה בעודו נושא אף בתשלום דמי מזונות לילדיו, והאחות שקועה בחובות כלכליים כבדים בשל תאונת דרכים ונכות ממנה היא סובלת, לצד טיפול ב-3 ילדים".