נתניהו: "הנתיב המהיר יאפשר תנועה מהירה בלי צ'קאלקות"

ראש הממשלה בטקס פתיחת הנתיב המהיר בכביש 1: "אני אתן את כל המנועים והמבערים על מנת לפתח את הרכבת לאילת"

"אני אתן לך את כל המנועים והמבערים על מנת לפתח את הרכבת לאילת ולחבר את מדינת ישראל בצומת הגיאו-פוליטית שלה: חיבור ים התיכון לים סוף, שתאפשר העברת סחורות מאסיה לאפריקה ומאילת לאשדוד", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פתיחת הנתיב המהיר בכביש 1 (תל-אביב - ירושלים).

נתניהו התייחס גם להובלת סחורות מהמזרח לחיפה, "מטרתה של רכבת העמק מחיפה לגשר שייח חוסיין". לדברי נתניהו, "הנתיב המהיר יוכל לאפשר תנועה מהירה גם בלי צ'קאלקות - הוא יעניק חיסכון בזמן, בעשן, ובכאב ראש. אנחנו רוצים להעניק לישראל את המתנה הזו, נמשיך לנוע מהר מעלה מעלה".

ראש הממשלה הגיע לטקס הפתיחה לאחר שנפרד מראש המוסד, מאיר דגן, ומהטקס המריא לשארם א-שייח' בסיני, לפגוש את נשיא מצרים מובראק. "אני הולך לדבר איתו על קידום השלום ועל חיזוק הביטחון. גורמי טרור בעזה. לא רוצים שנתקדם בתהליך ולא ניתן להם; בכוחות משותפים נקדם את השלום ואת הביטחון", אמר נתניהו.

נתניהו ניצל את ההזדמנות להיפרד ממנכ"ל משרד התחבורה היוצא, יעקב גנות: "חשבת שאתה עובד קשה, אתה הולך לעבוד יותר קשה בהקמת מערך החירום במשרד הפנים".

על רקע גל העזיבות בלשכת ראש הממשלה, אמר נתניהו כי הוא "מבקש להודות למנהל הטוב שלי, אייל גבאי - שעל כתפייך אני מטיל את כל מה שאני לא רוצה להטיל על כתפיי".