טבע מעלה את מחיר הקופקסון ב-15%: המניה עולה 2.5%

ענקית הגנריקה הישראלית טבע העלתה שלשום את מחיר תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה, העלאה אגרסיבית ביחס להעלאות המחיר השנים האחרונות

ענקית הגנריקה הישראלית טבע העלתה שלשום את מחיר הקופקסון ב-14.9%. בעקבות העלאת המחיר של תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, האנליסטים לא מאחרים להגיב, ובחיוב. יצוין, כי העלאת המחיר הנוכחית, היא אגרסיבית יותר מאלה שטבע נוהגת לעשות בשנים האחרונות.

מניית טבע עולה כעת במסחר בוול סטריט ב-2.5%. מניית החברה נסחרת בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 48.02 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה הוא שלמה ינאי.

נזכיר, כי לפני כשבועיים טבע קיבלה התייחסות רשמית של מינהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA, לבקשתה לאפשר לה לשווק גירסה חדשה של הקופקסון בהרכב חדש הכולל 20 מיליגרם של החומר הפעיל אך כמות נמוכה יותר של נוזל.

על אף שעל פניו מדובר בסירוב בו נתקלת טבע בשיווק תרופה חדשה שלה, מדובר בסימן טוב מאוד לחברה בהתמודדותה עם האיום הגדול ביותר שלה בימים אלה - תחרות גנרית לתרופת הדגל. משמעות ההחלטה היא למעשה "הקשחת תנאים" מצד ה-FDA המאותת כי ידו לא תהיה קלה באישור תרופות המבוססות על אותו חומר פעיל לטיפול בטרשת נפוצה, ובכוונתו יהיה לדרוש מחברות אחרות ניסויים קליניים מקיפים בטרם אישור תרופות מתחרות לקופקסון.