צפו בתמונות: נוסעים ברכבת ישראל נדחקים כמו חיות

(עדכון) - עובדי הרכבת נענו לבקשת בית הדין לעבודה והסכימו לדחות את תחילת העיצומים - אך זה לא מנע את העומס החריג ברכבות הבוקר

שיבושים בתנועת הרכבות? בינתיים לא. העיצומים בהם איימו עובדי הרכבת לנקוט נדחו וייקבעו בהתאם לתוצאות הדיון בבית הדין לעבודה בשעות בבוקר (א').

העובדים איימו להאט את תנועת הרכבות החל מ-10:00 ולגרום לשיבושים רבים ברחבי הארץ. לבקשת בית הדין לעבודה, הסכימו עובדי הרכבת לדחות את התחלת השיבושים עד שיתבררו תוצאות הדיון שיחל בשעה 11:00. המשמעות: החל משעות הצהריים עדיין ייתכנו עיצומים.

העובדים מוחים על כוונת רכבת ישראל להעביר את עבודות התחזוקה של קרונות הרכבת לחברת מחו"ל. הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה ליתן צו מניעה שימנע את השיבושים, אולם כאמור העובדים נענו לבקשת בית המשפט ודחו את העיצומים.

נזכיר כי עובדי הרכבת הודיעו ביום חמישי על כוונתם לשבש את תנועת הרכבות החל מיום ראשון אחר-הצהריים. לפני כחודשיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעניין זה. לאחר מכן סיכם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, עם מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, כי לא יהיו צעדים חד-צדדיים לעניין תחזוקת הרכבת.

קרונות עמוסים

אך דחיית העיצומים, לא הפחיתה את העומס החריג הבוקר ברכבות. נוסעים רבים חוו עומס חריג גם לימי ראשון, כאשר אחת הנוסעות בקו לוד-ת"א, רוני בר-און, העבירה לידי "גלובס" תמונות הממחישות את הצפיפות והדוחק של הנוסעים.

"בתור נוסעת קבועה ברכבת, שנוסעת בה בכל בוקר בשעה שמונה, אני כבר רגילה לעומס, לצפיפות ולעובדה שאין לי כיסא לשבת עליו ואם יש לי מזל - אני מצליחה לשבת על הריצפה או המדרגות", רתבה בר-און ל"גלובס". "בשל כל השיבושים שהיו ברכבת העומס היום היה בהחלט יותר מהרגיל ויותר מכל יום ראשון. לאחר שלא הצלחתי לעלות על הרכבת מרוב עומס, עליתי על הרכבת הבאה אחריה. אני לא מלצליחה לדמיין לעצמי את מה שהיה קורה אילו עובדי הרכבת היו פותחים בעיצומים והרכבת הייתה נוסעת יותר לאט. את תחושות החום, הצפיפות, המחנק והטענות של נוסעי הרכבת אני לא יכולה להעביר לכם, אבל תמונות שינסו להמחיש זאת - אני יכולה".